Ce inseamna, cu adevarat, aceste reduceri? Care sunt regulile pe care trebuie sa le respecte comerciantii, dar, pe care clientii nu le cunosc intotdeauna? Ne lamurim imediat in rubrica stirilor Kanal D, „Cat te costa?”. De cate ori vi s-a intamplat sa intrati intr-un centru comercial si sa nu descoperiti, atentie, sa nu descoperiti macar o vitrina care sa anunte: „reduceri, promotii, solduri”?
Sunt chestiuni care se petrec zi de zi, de parca singura misiune a comerciantilor este aceea de a ne face viata frunoasa, oferindu-ne reduceri peste reduceri.
Ordonanta face referire la mai multe tipuri de vanzari cu pret redus. Vanzari de lichidare, de soldare si promotionale. Fiecare functioneaza dupa reguli diferite! In primul rand, trebuie sa cunoastem o prevedere de aur.
Se vinde in pierdere numai in cazul vanzarilor denumite si anuntate de lichidare sau in cadrul magazinelor care apartin direct de o fabrica anume. Aceeasi regula se poate aplica si produselor care satisfac nevoi ocazionale, dupa ce evenimentul pentru care sunt necesare a trecut. Spre exemplu, o instalatie de lumini pentru bradul de Craciun poate fi vanduta sub pretul de achizitie, dar, in luna februarie.
##VIDEO131427##
Dar, sa trecem la tipul de reduceri pe care il vedem zilele acestea prin magazine. Este vorba de vanzarile de soldare! Legal, exista doua perioade pentru reducerile de acest tip. Intre 15 ianuarie si 15 aprilie pentru produsele de toamna-iarna si 1 august-31 octombrie pentru cele de primavara-vara.
Citește și: Ghid complet valori glicemie. Valorile normale ale glicemiei
Practic, magazinele pot anunta soldari de 2 ori pe an, in aceste perioade si nu mai mult de 45 de zile! Atentie! Nu pot vinde in pierdere! Stocul ce va
fi vandut este trecut intr-o gestiune contabila speciala. Reducerea de pret trebuie afisata in mod clar. Mai exact, trebuie afisat atat pretul vechi cat si cel nou, redus.Vanzarile promotionale reprezinta modalitatea prin care comerciantii aplica reduceri oricand doresc. Difera, deci, de perioada de soldare! Din nou, regula de aur functioneaza: reducerile uriase nu sunt reale. Comerciantii nu pot vinde in pierdere!
Pentru electronice si electrocasnice, cea mai cunoscuta perioada de reduceri este Black Friday, imprumutata de peste ocean.
Comerciantii nu au voie sa numeasca o reducere la un bun sau serviciu drept oferta gratuita. Minus 15 la suta din pretul unei camasi nu inseamna 15 la suta gratis pentru client! O alta tactica neregulamentara este umflarea tarifului chiar inainte de perioada de reduceri.
Unii comercianti maresc pretul unei camasi cu 30 la suta, pentru ca apoi, in perioada legala de soldari sa o vanda cu minus 30 la suta!O alta tactica arata asa. Altii anunta o promotie senzationala chiar inainte de reducerile oficiale. Unii cumparatori musca momeala: cumpara produsul redus cu numai 10 la suta, cand peste o luna, la soldari, l-ar putea achizitiona si mai ieftin. Solutia: informati-va din timp! Verificati, periodic, pretul produselor! Pare complicat, dar, este singura solutie. In plus, aveti grija de banii dumneavoastra!