CAT TE COSTA. Tu unde iti faci cumparaturile pentru masa de Pasti? Sfaturi pentru a gasi cele mai bune produse, la pretul CORECT

Autor: S.B. Editor: Silviu Bunea
Actualizat: 27 mar 2017, 20:08

Comerciantii, mai ales marii retaileri, sunt, cu siguranta, fericiti in aceaste zile. Consumul creste considerabil in apropierea Sfintelor Pasti!

Cum sa facem economii in aceasta perioada care implica multe cheltuieli, aflam in rubrica Stirilor Kanal D, „Cat te costa?”.
Cine se mai uita la portofel? Doar odata pe an vin sarbatorile. Bine, de mai multe ori: Pastele, Craciunul si altele. Ideea importanta este ca ocaziile de a cheltui banii exista. In acelasi timp, doar n-o sa strangem punga tocmai acum, in ajun de sarbatoare, dar nici n-o sa aruncam cu banii.
Mirosul de friptura, cozonac si pasca incepe, deja, sa ne imbie. Da, suntem in Saptamana Mare, prin urmare sunt zile de post. Trebuie insa sa ne facem planuri si pentru masa de Paste! Cat de curand va trebui sa intindem toate bunatatile.
Pe listele de cumparaturi carnea ocupa primul loc, fie ea de miel, ied, porc, pui sau chiar vita. Gusturile culinare nu se discuta.
Mai adaugam in cosul de sarbatoare oua, proaspete sau gata vopsite, cozonac si pasca, haideti sa le spunem gata preparate, plus legume si fructe. Nu uitam de bautura, dupa gustul fiecaruia.
Bugetul
Bugetul fiecarei familii difera. Oricum, nimeni, oricat de sarac ar fi, nu concepe sa aiba masa goala de Paste! Asadar, facem testul bugetului printre cumparatori. 1000 de lei inseamna aproximativ 220 de euro.
Suficient pentru multi romani, o nimica toata pentru restul Europei. Dar sa nu incepem astfel de comparatii, ne facem inima rea intr-o zi de post.
Daca toti romanii isi permit acest buget, atunci ne putem considera norocosi. Sa incercam cu o familie de pensionari- bugetul- 50 de lei. Iar lucrurile pot merge si mai in minus, sa stiti!
Romanii obisnuiesc sa dea iama in hipermarketuri.
Da, aici exista promotii interesante si chiar preturi bune pentru buzunarele noastre. Explicatia e simpla: marile lanturi de magazine isi permit achizitii de produse in cantitati uriase. In acest fel, pretul de achizitie scade.
Asadar, trebuie sa invatam un termen nou: retail. In esenta, e vorba de vanzarea la bucata a produselor. Marii retaileri portioneaza loturile uriase achizitonate, reusind in acest fel sa obtina profituri pe masura.
Haideti sa verificam pretul produselor, pentru a identifica cele mai utile variante pentru buzunarele noastre.
Sa vorbim despre carnea de miel. Intr-un hipermarket, pretul este de 27 de lei si 99 de bani pe kilogram. Aruncam o privire si la o macelarie. Aici, descoperim un pret de 24 de lei si 90 de bani. Sa nu uitam de targurile de miei. Despre situatia de la stana am vorbit in urma cu doua saptamani. Mai tineti minte?
Relationata
Atunci cand sarbatorile se apropie si preturile cresc.
De la stana, mieii pleaca la preturi derizorii: 11-12 lei/kg, ba chiar si mai putin. Mai exact, camioanele incarcate merg la export, in special in tarile arabe. Acolo, pretul creste cu cel putin 200-300%!
Aruncam o privire si la rafturile cu oua. In hipermarket, gasim, mai ales, caserole cu 10 bucati. In general, un ou este vandut cu 50-60 de bani. Ne indreptam si spre un magazin amplasat intr-o hala agro-alimentara. Aici preturile par a fi ceva mai mici: chiar si 40 de bani un ou. Atentie insa, calitatea difera. Ne referim mai ales la conditiile in care sunt crescute gainile. In concluzie, unde facem cumparaturile? La piata sau prin marile magazine?
Este posibil ca pretul legumelor sa fie la fel sau chiar mai mic intr-un hipermarket. Dar, la piata poti negocia. Si uite-asa, tariful scade. In plus, la piata oferta e ceva mai mare fata de raionul de legume fructe din hipermarket. Iti faci cumparaturile intr-o piata din centru, de fite, unde merge „lumea buna”? Atunci vei plati mai mult. Aceleasi produse sunt mai scumpe chiar si cu 20-30%!
Marii retaileri, ca doar am invatat acest termen, au deschis aproximativ 1500 de unitati. Vorbim aici de hipermarketuri, supermarketuri si magazine de proximitate. Asta inseamna un magazin la 12 mii de romani. In calcul nu intra micile buticuri de cartier.
Deschiderea unui magazin de mari dimensiuni presupune investitii cuprinse intre 6 si 9 milioane de euro.
Cel mai mare lant de magazine de pe piata romaneasca are un profit net anual de peste 70 de milioane de euro. Liderul pietei romanesti in retail are afaceri de 1,6 miliarde de euro pe an. Valoarea totala a pietei de comert cu amanuntul este estimata la aproximativ 17 miliarde de euro.
Am vrut sa va doresc pentru sarbatorile care stau sa vina mai multi bani,d ar sanatatea e mai importanta. Daca o aveti, atunci sunt convins ca o sa vina si banii. Ne revedem data viitoare, cu portofelele pline. Pana atunci, aveti grija de banii dumneavoastra.

Cine se mai uita la portofel? Doar odata pe an vin sarbatorile. Bine, de mai multe ori: Pastele, Craciunul si altele. Ideea importanta este ca ocaziile de a cheltui banii exista. In acelasi timp, doar n-o sa strangem punga tocmai acum, in ajun de sarbatoare, dar nici n-o sa aruncam cu banii. Mirosul de friptura, cozonac si pasca incepe, deja, sa ne imbie. Da, suntem in Saptamana Mare, prin urmare sunt zile de post. Trebuie insa sa ne facem planuri si pentru masa de Paste. Cat de curand va trebui sa intindem toate bunatatile.

Pe listele de cumparaturi carnea ocupa primul loc, fie ea de miel, ied, porc, pui sau chiar vita. Gusturile culinare nu se discuta. Mai adaugam in cosul de sarbatoare oua, proaspete sau gata vopsite, cozonac si pasca, haideti sa le spunem gata preparate, plus legume si fructe. Nu uitam de bautura, dupa gustul fiecaruia.

Bugetul fiecarei familii difera. Oricum, nimeni, oricat de sarac ar fi, nu concepe sa aiba masa goala de Paste! Asadar, facem testul bugetului printre cumparatori. 1000 de lei inseamna aproximativ 220 de euro. Suficient pentru multi romani, o nimica toata pentru restul Europei. Dar sa nu incepem astfel de comparatii, ne facem inima rea intr-o zi de post. Daca toti romanii isi permit acest buget, atunci ne putem considera norocosi. Sa incercam cu o familie de pensionari- bugetul- 50 de lei.

Romanii obisnuiesc sa dea iama in hipermarketuri. Da, aici exista promotii interesante si chiar preturi bune pentru buzunarele noastre. Explicatia e simpla: marile lanturi de magazine isi permit achizitii de produse in cantitati uriase. In acest fel, pretul de achizitie scade.Asadar, trebuie sa invatam un termen nou: retail. In esenta, e vorba de vanzarea la bucata a produselor. Marii retaileri portioneaza loturile uriase achizitonate, reusind in acest fel sa obtina profituri pe masura.

Haideti sa verificam pretul produselor, pentru a identifica cele mai utile variante pentru buzunarele noastre. Sa vorbim despre carnea de miel. Intr-un hipermarket, pretul este de 27 de lei si 99 de bani pe kilogram. Aruncam o privire si la o macelarie. Aici, descoperim un pret de 24 de lei si 90 de bani. Sa nu uitam de targurile de miei. Despre situatia de la stana am vorbit in urma cu doua saptamani. Mai tineti minte?

Citeste si: CAT TE COSTA. Cat scoatem din buzunare pentru carnea de miel si alte produse pentru masa de Paste?

Atunci cand sarbatorile se apropie si preturile cresc. De la stana, mieii pleaca la preturi derizorii: 11-12 lei/kg, ba chiar si mai putin. Mai exact, camioanele incarcate merg la export, in special in tarile arabe. Acolo, pretul creste cu cel putin 200-300%.

Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Aruncam o privire si la rafturile cu oua. In hipermarket, gasim, mai ales, caserole cu 10 bucati. In general, un ou este vandut cu 50-60 de bani. Ne indreptam si spre un magazin amplasat intr-o hala agro-alimentara. Aici preturile par a fi ceva mai mici: chiar si 40 de bani un ou. Atentie insa, calitatea difera, mai ales din cauza conditiilor in care sunt crescute gainile. In concluzie, unde facem cumparaturile? La piata sau prin marile magazine?

Este posibil ca pretul legumelor sa fie la fel sau chiar mai mic intr-un hipermarket. Dar, la piata poti negocia. Si uite-asa, tariful scade. In plus, la piata oferta e ceva mai mare fata de raionul de legume fructe din hipermarket. Iti faci cumparaturile intr-o piata din centru, de fite, unde merge „lumea buna”? Atunci vei plati mai mult. Aceleasi produse sunt mai scumpe chiar si cu 20-30%!

Marii retaileri, ca doar am invatat acest termen, au deschis aproximativ 1500 de unitati. Vorbim aici de hipermarketuri, supermarketuri si magazine de proximitate. Asta inseamna un magazin la 12 mii de romani. In calcul nu intra micile buticuri de cartier.Deschiderea unui magazin de mari dimensiuni presupune investitii cuprinse intre 6 si 9 milioane de euro.

##VIDEO135786##

Cel mai mare lant de magazine de pe piata romaneasca are un profit net anual de peste 70 de milioane de euro. Liderul pietei romanesti in retail are afaceri de 1,6 miliarde de euro pe an. Valoarea totala a pietei de comert cu amanuntul este estimata la aproximativ 17 miliarde de euro.

Am vrut sa va doresc pentru sarbatorile care stau sa vina mai multi bani, dar sanatatea e mai importanta. Daca o aveti, atunci sunt convins ca o sa vina si banii. Ne revedem data viitoare, cu portofelele pline. Pana atunci, aveti grija de banii dumneavoastra.