Caz revoltător la un liceu din Prahova, acolo unde un elev cu media 1,97 a obținut bursă de merit. Totul a ieșit la iveală, după ce un alt elev cu media 4,59 a intrat în atenția premierului României. Acesta nu-și explică cum elevii cu medii sub 5 pot obține burse de merit.
Un elev din Prahova a obținut bursă de merit cu media 1,97
Situația controversată în Prahova, acolo unde un elev al Liceului Tehnologic Agricol Bărcănești beneficiază de bursă de merit, deși acesta are media de 1,97. Legea în vigoare susține că bursă de merit vor primi elevii care sunt în primii 30% dintr-o clasă. Așa se explică cum elevi cu medii de 2, 3 și 4 pot obține burse de merit.
Deși bursa de merit ar trebui acordată elevilor care au obținut rezultate excepționale la învățătură, numărul mare al tinerilor cu medii mici dintr-o clasă este singura explicație pentru care elevul prahovean cu media 1,97 a obținut
Directorul liceului din Prahova se apară și susține că bursele sunt acordate conform metodologiei, fiind respectat cadrul egal. Directorul susține că indiferent dacă această situație este normală sau anormală, elevul în cauză se află în primii 30% din clasa respectivă.
Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?
„Este un elev de la profesională. A intrat cu media 1,97 și s-a încadrat să primească această bursă de merit, potrivit metodologiei – cadru. Avem, la noi în liceu, 46 de elevi care primesc această recompensă în bani. Noi aplicăm legea în forma în care este ea, indiferent de cât de normală sau nu este o astfel de situație” , a precizat directorul liceului, Viorica Rădulescu, pentru Observatorul Prahovean.
Premierul Marcel Ciolacu cere o reexaminare a legii educației în acest caz
Premierul României este la curent cu acest caz, însă acesta nu este unicul.
„Am văzut situația total anormală prin care s-a ajuns ca elevii de nota 2 să primească burse de merit. Acest lucru nu poate fi acceptat în continuare. Am avut o discuție cu doamna ministru Deca și cu sindicatele din învățământ. Sperăm să avem cât mai repede o soluție prin care bursa de merit să reflecte performanța școlară și să fie o distincție foarte clară între bursa de merit și bursele sociale, care au destinație, în primul și primul rând, pentru a reduce abandonul școlar”, a spus Marcel Ciolacu.
Aceste burse au ca scop stimularea învățării individuale, încurajarea unei competiții constructive în fiecare clasă de gimnaziu și liceu din România, reducerea disparităților sociale, dar și îmbunătățirea mediei naționale a rezultatelor obținute de elevi.