Ce au declarat operatorii de telefonie mobila despre LOCALIZAREA victimelor accidentului aviatic in urma apelurilor la serviciul de urgenta

Editor: Alina Dirdala Autor: A.D.
Actualizat: 13 oct 2020, 14:50

Companiile Orange, Vodafone si Cosmote de pe care victimele au facut apeluri catre serviciul de urgenta 112 au facut precizari in urma scandalului cu privire la localizarea victimelor cu ajutorul telefoniei mobile.

Principalii operatori de telefonie mobila au facut precizari in contextul accidentului aviatic din Apuseni si al criticilor vizand dificultatile legate de localizarea aeronavei si implicit a victimelor, se arata intr-un articol in editia online a cotidianului Ziarul Financiar.

Orange a precizat ca in acest caz a raspuns cu promptitudine solicitarii aurtoritatilor, conform prevederilor legale.

" Orange Romania furnizeaza informatiile necesare autoritatilor abilitate, potrivit rolului unui operator mobil in astfel de situatii de urgenta.

In cazul de fata, Orange a raspuns cu promptitudine solicitarilor autoritatilor, in conformitate cu legile si reglementarile in vigoare", au declarat reprezentantii Orange.

Reprezentantii Vodafone au afirmat ca reteaua a functionat optim in zona accidentului, ceea ce a permis localizarea in momentul apelului la 112.

" Reteaua Vodafone Romania a functionat optim in zona accidentului, ceea ce a permis utilizarea serviciilor de telefonie mobile la fata locului si efectuarea localizarii in momentul apelului la 112.

Potrivit prevederilor legale, sistemul unic pentru apeluri de urgenta 112 este administrat de STS, care prelucreaza datele primite de la operatorii de telefonie mobila, in momentul initierii apelurilor. Aceste date sunt oferite ulterior de catre autoritati echipelor de interventie in situatii de urgenta",
au transmis reprezentantii Vodafone, care au adaugat ca "operatorii de telefonie mobila sunt obligati prin lege sa asigure confidentialitatea convorbirilor telefonice si sa nu ofere informatii despre acestea".

Citește și: Ghid complet valori glicemie. Valorile normale ale glicemiei

Reprezentantii Cosmote Romania au afirmat ca, odata cu initierea fiecarui apel catre Serviciul de Urgenta 112, se transmite in mod automat si informatia de localizare primara.

" Compania noastra respecta prevederile legale conform carora, odata cu initierea fiecarui apel catre Serviciul de Urgenta 112, se transmite in mod automat catre SNUAU (Serviciul National Unic pentru Apeluri de Urgenta) informatia de localizare primara.

Aceasta este conforma cu obligatiile legale care revin operatorului, specificate in autorizatia generala emisa de ANCOM, precum si in legislatia privind organizarea si functionarea sistemului 112", au declarat reprezentantii companiei.