Principalii operatori de telefonie mobila au facut precizari in contextul accidentului aviatic din Apuseni si al criticilor vizand dificultatile legate de localizarea aeronavei si implicit a victimelor, se arata intr-un articol in editia online a cotidianului Ziarul Financiar.
Orange a precizat ca in acest caz a raspuns cu promptitudine solicitarii aurtoritatilor, conform prevederilor legale.
" Orange Romania furnizeaza informatiile necesare autoritatilor abilitate, potrivit rolului unui operator mobil in astfel de situatii de urgenta.
Reprezentantii Vodafone au afirmat ca reteaua a functionat optim in zona accidentului, ceea ce a permis localizarea in momentul apelului la 112.
" Reteaua Vodafone Romania a functionat optim in zona accidentului, ceea ce a permis utilizarea serviciilor de telefonie mobile la fata locului si efectuarea localizarii in momentul apelului la 112.
Citește și: Ghid complet valori glicemie. Valorile normale ale glicemiei
Reprezentantii Cosmote Romania au afirmat ca, odata cu initierea fiecarui apel catre Serviciul de Urgenta 112, se transmite in mod automat si informatia de localizare primara.
" Compania noastra respecta prevederile legale conform carora, odata cu initierea fiecarui apel catre Serviciul de Urgenta 112, se transmite in mod automat catre SNUAU (Serviciul National Unic pentru Apeluri de Urgenta) informatia de localizare primara. Aceasta este conforma cu obligatiile legale care revin operatorului, specificate in autorizatia generala emisa de ANCOM, precum si in legislatia privind organizarea si functionarea sistemului 112", au declarat reprezentantii companiei.