Atunci când nevoile financiare ne copleşesc şi nu reușim să identificăm soluţii de ajutor în rândul membrilor familiei sau prietenilor, creditele la bănci, IFN-uri sau alte instituţii cu activitate similară sunt singurele opțiuni care pot oferi o rezolvare. Deşi nu există persoane care să facă împrumuturi de bani fără să fie necesar, mulţi nu evaluează situaţia obiectiv şi, după ce intră în posesia creditelor, ajung din nou în dificultate, întârzie cu plata ratelor timp îndelungat sau chiar să nu le mai plătesc deloc, fără a ține seama de consecințe.
În mod firesc, instituţiile care creditează astfel de persoane încearcă să îşi recupereze banii şi fac demersuri semnificative în aceast sens, ajungând deseori şi la colaborarea cu firme specializate care au ca obiect de activitate recuperarea creanţelor. O astfel de companie, cunoscută inclusiv la nivel internaţional este şi KRUK.
Ce este KRUK?
În momentul în care dosarele celor care nu îşi plătesc ratele la credite sau nu îşi mai plătesc facturile la utilităţi, bunurile achiziţionate în sistem de rate sau altele datorii similare, ajung în baza KRUK, aceste persoane vor fi înştiinţate şi invitate să comunice cu reprezentanţii companiei, în vederea rezolvării problemei.
În mod firesc, în acest context, cei în cauză caută să afle "ce este KRUK?". În multe cazuri se instalează şi teamă - nejustificată după cum se poate dovedi în timp. KRUK România, care este o instituţie cu o activitate reglementată legal, nu are ca scop complicarea situaţiei clienţilor ci, dimpotrivă, rezolvarea acesteia.
Mulţi au impresia că în timp ce le gestionează situaţia pe care o au la o bancă, KRUK va lua toate măsurile pentru a recupera banii, fără a ţine cont de veniturile pe care le au. Nimic mai fals!
Reprezentanţii KRUK nu au acest scop. Mai mult decât atât, fac tot ceea ce este posibil ca datornicii să nu ajungă la executare silită.
Aşadar, KRUK nu este o instituţie financiară care poate să acorde credite, ci o societate comercială al cărei obiect de activitate constă în recuperarea creanţelor pe care clienţii săi le au. Prin urmare, este inutil ca la momentul în care primesc o înştiinţare de la KRUK, datornicii să încerce să caute informaţii despre banca KRUK – număr telefon, adresa sau alte similare. KRUK nu este o bancă!
Care sunt avantajele pe care clienţii KRUK România le obţin?
Faptul că o persoană are dosar la KRUK nu reprezintă o problemă majoră, de nerezolvat. Dimpotrivă, comunicarea deschisă cu reprezentanţii firmei va avea ca rezultat soluţionarea problemelor.
Cum de este posibil? Angajamentul de plată pe care compania îl propune clienţilor săi constă în stabilirea ratelor, potrivit posibilităţilor pe care datornicii le au.
Când se face referire la posibilităţile de plată ale clienţilor, practic, se au în vedere veniturile acestora și cheltuielile recurente. Concret, clientul este cel care va propune sumele de bani în cuantumul ratelor, în funcţie de veniturile lunare. Plătind rate mai mici, cu regularitate, respectând termenele de plată, acesta va ajunge să îşi plătească datoria şi să îşi redobândească credibilitatea financiară.
În ceea ce priveşte ratele, acestea pot fi plătite simplu, pe platforma e-KRUK. Cu o astfel de abordare deschisă şi asumată, clienţii companiei nu doar că nu vor ajunge la executare silită, însă vor reuşi să se bucure şi de confort psihic, foarte important în cazul persoanelor cu datorii.