Dristor Kebab este, de departe, cea mai de succes shaormerie de la noi din țară. Românii nu țin cont de cozile interminabile și aleg să consume acest aliment, de peste 20 de ani încoace. Prin urmare, profitul celebrului lanț de șaormerii este unul extrem de bun.
Dristor Kebab, o afacere profitabilă
Shaorma a început să câștige din ce în ce mai mult teren și în țara noastră, fiind unul dintre alimentele preferate ale românilor, mai ales atunci când ies în oraș.
Dristor Kebab s-a mulat însă cel mai bine pe gustul românilor și astfel a ajuns în topul preferințelor în materie de șaorma. Înființată în 1999, în cartierul Dristor, acest lanț de șaormerii este un adevărat brand în capitală. Dacă în 2007, firma avea o cifră de afaceri de peste două milioane de lei, în 2019 a sărit de 20 de milioane.
În aceste condiții, bineînțeles că și profitul anual obținut de Dristor Kebab este unul mai mult decât satisfăcător. De exemplu, în 2018, firma avea 24.324.147 de lei cifră de afaceri și un profit net de 1.232.672 de lei, adică aproape 260.000 de euro. Numărul angajaților este unul destul de mic, 128.
Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti
Conform datelor furnizate de firmă, anul 2019 nu prea a avut la fel de mult profit. Doar 259.761 de lei, adică puțin peste 50.000 de euro. O scădere drastică, dacă ne luăm după cifrele din anii precedenți.
2015, anul perfect pentru Dristor Kebab
Anul 2010 a fost unul nefast pentru Dristor Kebab. Lanțul de șaormerii nu a avut profit, ci a avut pierderi de aproape 300.000
de lei. Nici următorii doi ani nu au fost mai buni. Pierderi de 565.000 de lei în 2011 și de 834.000 în 2012.De-abia din 2013 profitul a început să revină, 372.000 de lei. Doi ani mai târziu, în 2015, Dristor Kebab a avut cel mai mare profit. 1.471.017 de lei au intrat în buzunarele celor care conduc acest brand alimentar. Asta înseamnă peste 300.000 de euro profit net!
Românii nu sunt singurii mâncători de șaorma și alte combinații turcești de acest fel. Nemții, de exemplu, au peste 16.000 de tonete unde se vinde kebab la lipie, pită sau la farfurie. Un studiu publicat de BBC a arătat că germanii consumă în fiecare zi 400 de tone de kebab. Într-un an, acest lucru înseamnă 2.5 miliarde de euro.
În țara noastră se vând, în fiecare zi, peste 200.000
de șaorma, dintre care aproximativ 25.000 doar în București.