Avionul ar fi făcut o manevră neașteptată și s-a întors cu 180 de grade spre Pensinsula Malay și Strâmtoarea Malacca. În acel moment, avionul a dispărut, iar pasagerii nu au mai fost găsiți niciodată.
Ce s-a întâmplat, de fapt, cu avionul Beoing 777
Nu au existat prea multe dovezi certe legate de ceea ce s-a întâmplat cu zborul MH370, până luna trecută.
„Posibilitatea realistă ca trenul de aterizare să fi fost coborât indică un pilot activ și o încercare de a se asigura că avionul se va scufunda pe cât de repede posibil după impact”, au scris Blaine Gibson și Richard Godfrey, experți în aviație, într-un nou raport.
„Combinația între viteza mare de impact și trenul de aterizare extins arată intenția clară de a ascunde orice urmă a coliziunii”, au mai scris aceștia.
Could this new discovery, remnant of a composite sandwich panel, known as "Trunnion door" validate the theories of suicidal crash of Malaysia Airlines Flight 370 (MH370)?
Blaine Gibson & Richard Godfrey: https://t.co/siH3Lf6DYZ #accident pic.twitter.com/Cn9QoAkI7Q
📸Blaine Gibson
Read the details byCitește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti
— FL360aero (@fl360aero) December 13, 2022
Prăbușirea avionului ar fi fost, de fapt, plănuită
Investigația a demonstrat, de asemenea, că flapsurile nu erau parțial extinse, lucru care demonstrează că pilotul nu a încercat să-și salveze pasagerii.
Citește și: Ultimele imagini înainte de prăbușirea MiG-ului. Ce se poate observa pe camerele de supraveghere
„Prăbușirea nu a fost sub nicio formă o aterizare blândă în ocean”, au declarat experții în aviație.
Prieteni ai lui Zaharie Ahmad Shah au declarat că pilotul avionului era „singuratic” și „trist”, iar specialistul William Langewiesche a spus, pentru The Atlantic, că „există o suspiciune importantă în rândul investigatorilor comunităților aviației și al serviciilor de informații că pilotul suferea de depresie clinică”.
Conform ultimelor manevre executate de avion înainte de impactul cu oceanul, trasate cu ajutorul Weak Signal Propagation (n.r.:
o rețea de semnale radio care monitorizează toate manevrele avioanelor din toată lumea), pilotul a vrut să nu lase nicio dovadă a destinației în care se îndrepta.„Ruta de zbor pare să fi fost plănuită cu atenție”, a declarat Godfrey. „Nivelul de detaliu al planului sugerează o minte care voia să vadă acest plan complex executat ca la carte până la final”.
Investigatorii au descoperit aproape 36 de bucăți din avion pe apă sau aduse la mal de curenții marini. Dintre acestea, 19 au fost găsite pe plajele din Madagascar.