Ce sa faci daca vrei sa devii un vanzator mai bun

Autor: Bogdan Mihai
Actualizat: 14 mar 2018, 14:50

Lucrezi ca vanzator si vrei sa te dezvolti profesional, ca sa obtii un job mai bine platit?

Sau, pur si simplu, vrei sa-ti dezvolti niste abilitati de vanzator care sa te ajute in interactiunile cu ceilalti? Afla, in continuare, ce sa faci daca vrei sa devii un vanzator mai bun, indiferent de context. 

Angajeaza-te ca fotograf hotelier

Chiar daca poate parea suprinzator, o varianta pe care ar merita sa o iei in calcul ca sa devii un vanzator mai bun ar fi sa te angajezi ca fotograf hotelier. Photohotel, o companie europeana de fotografie turistica hoteliera, care opereaza pe pietele din Romania, Grecia si Spania, este tot timpul in cautare de personal. Candidatul ideal pentru un job de fotograf hotelier in Photohotel are calitati de vanzator, este pasionat de fotografie si, de asemenea, poate sa interactioneze foarte usor cu clientii, indiferent de nationalitatea lor. Acceseaza site-ul companiei ca sa afli mai multe pareri despre Photohotel de la angajatii sai. 

Gandeste-te mereu la client

Defineste-ti exact cine sunt clientii tai, ce asteptari au si ce fel de caracteristici au si o sa devii un vanzator mai bun. Un agent de vanzari caruia ii este clar tot timpul ce isi doresc clientii sai, genereaza cel mai mare profit pentru angajatorul pentru care lucreaza. 

Pune accentul pe obiective

Un om de vanzari lucreaza tot timpul cu obiective si, de asemenea, isi evalueaza constant procesul de vanzare. Tocmai pentru ca isi masoara perioadic rezultatele muncii lor, vanzatorii buni stiu exact ce sa ajusteze astfel incat sa reuseasca sa-si atinga obiectivele stabilitate. De asemenea, vanzatorii buni nu se tem sa foloseasca de mai multe ori acelasi tip de proces, atat vreme cat calea pe care o utilizeaza genereaza bani. Vanzatorii care nu performeaza nu-si analizeaza niciodata rezultatele, pentru ca nu le monitorizeaza niciodata. Prin urmare, daca iti doresti sa devii un vanzator mai bun, fii constient de munca pe care o depui, analizeaz-o si imbunatateste-o iar si iar. 

Asculta! Asculta! Asculta!

Nu-i asa ca, pana in prezent, te-ai intalnit cu cel putin un vanzator care a vorbit incontinuu, fara sa te asculte deloc pe tine, potentialul client? Cu siguranta ca s-a intamplat asa, iar o asemenea de experienta te poate ajuta sa intelegi mai bine cum sa devii, la randul tau, un vanzator mai bun. Un vanzator de succes isi asculta activ interlocutorii, adica are contact vizual permanent cu persoanele din fata sa si, astfel, transmite ca este prezent in proces. 

 

Taguri: