Ce se intampla cand ai CASCO si iti duci masina in service. Mecanicii isi freaca mainile de bucurie cand te vad! Ce se intampla fara ca tu sa stii

Autor: Silviu Bunea
Actualizat: 07 aug 2018, 13:52

Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România a realizat un studiu din care a concluzionat ca majoritatea service-urilor auto practica tarife de cateva ori mai mari pentru masinile cu asigurare.

"Astfel, daca proprietarul unei masini avariate Skoda Octavia, care nu are asigurare, va plati un pret mediu de 501,03 lei pentru revopsirea unei bare fata (cel mai mic pret: 336,13 lei si cel mai mare pret: 786,27 lei), in timp ce tariful mediu achitat de catre un sofer care detine asigurare este de 1505,42 lei (cel mai mic pret: 1172,84 lei si cel mai mare pret: 1709,27 lei).

Iar pentru inlocuirea unui far dreapta, piesa originala, pretul mediu pentru masina neasigurata este de 528,44 lei, in timp ce in cazul in care reparatia se face prin polita de asigurare pretul mediu este de 814 lei.

Daca aceeasi masina ajunge in service in vederea reparatiei cu revopsire- Aripa dreapta fata, pretul mediu fara asigurare este de 552,5 lei, iar cu asigurare acesta urca la 1550,29 lei.

Pentru revopsire bara spate tariful solicitat este de 503,15 lei fara asigurare si 1750,65 lei daca se face prin asigurator.

In studiu a fost analizata si situatia unui Mercedes Benz E- KLASSE. Pentru bara spate- inlocuire cu revopsire, pretul mediu practicat de unitatile reparatoare analizate, fara asigurare, este de 2.375,11 lei pentru piesa de inlocuit si 704 lei pentru vopsitorie, in timp ce oferta medie de reparatie cu asigurare a fost de  5238,64 lei pentru piesa si 2736,20 lei pentru vopsitorie", au

scris jurnalistii de la 1asig.ro

Aceste preturi mai mari practicate de service-uri vor avea efecte tot asupra consumatorilor deoarece creste rata daunei, ceea ce va scumpi si politele RCA. In primele trei luni din 2018, rata combinata a daunei RCA a crescut semnificativ, ajungand la 109,38%, dupa ce in urma cu un an era la nivelul de 97,27%.

Printre factorii care au impactat cresterea ratei combinate enumeram majorarea costului costului pieselor de schimb, pretului de vopsitorie, dar si folosirea unui pret mai mare al orei de manopera fata de reprezentantele oficiale,

cele de marca.

"De ce a crescut rata daunei? Pentru ca frecventa nu s-a modificat, daunele pe Carte Verde au stagnat, atunci singura explicatie este ca inflatia costurilor cu despagubirile. Este tragic. Este bine ca orice cetatean sa stie ca la un moment dat lucrurile astea sunt platite de fiecare dintre noi, de noi toti cei care avem asigurare si platim aceste excese", a precizat Madalin Rosu, responsabil Sectiunea Auto din cadrul UNSAR.

 

Taguri: