Ce se întâmplă cu pasagerii care aveau zboruri spre România cu Blue Air. A fost convocată celula de criză

Author: Lavinia Medrea

După ce i-au fost Compania aeriană Blue Air a transmis, ieri, că va suspenda toate zborurile până pe 12 septembrie.

Cetățenii români care sunt în străinătate și au fost afectați de anularea recentă a zborurilor companiei Blue Air pot transmite care este situația lor către Ministerului Afacerilor Externe contactând fie cea mai apropiată misiune diplomatică sau oficiu consular al României din statul în care se află (https://econsulat.ro/Home/DateDeContact), fie contactând Centrul de Contact și Suport pentru Cetățenii Români din Străinătate (CCSCRS), telefonic la numărul de mobil 0040751084537 sau prin email la adresa [email protected].

În cazul grupurilor de turiști, se recomandă ca un singur om să contacteze personalul consular, iar informațiile primite vor fi transmise și celorlalți membri ai grupului.

Românii sunt afectați de anulările zborurilor Blue Air

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, marți seară, că Guvernul va avea miercuri o ședință de la ora 10:00 pentru a lua o hotărâre de guvern prin care Tarom să obțină veniturle necesare repatrierii românilor afectați de anularea zborurilor Blue Air de pe aeroporturile din afara țării, potrivit Digi24.

„Blue Air are datorii semnificative şi faţă de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), dar ne-am luat anumite garanţii că vom recupera aceste sume”, a declarat, marţi, purtătorul de cuvânt al CNAB, Valentin Iordache.

„Blue Air are datorii la aeroport, dar acesta nu a fost un motiv pentru anularea acestor curse. Au fost acumulate în ultimii ani şi sunt semnificative. Noi ne-am luat anumite garanţii, astfel încât să fim siguri că ne vom recupera aceste datorii”, a mai declarat acesta.

Citește și: Ghid complet valori glicemie. Valorile normale ale glicemiei

Citeste si: Numărul de urgență pentru românii afectați de anularea zborurilor BLUE AIR! Prim-ministrul Nicolae Ciucă a convocat celula de criză

„Şapte avioane nu au plecat în cursă. Aceste avioane urmau să vină şi să plece într-o altă cursă, deci alte şapte curse anulate, dar o parte dintre ele sunt efectuate cu acelaşi avion, iar o parte cu alte avioane.

Cert este că platforma este mai aglomerată ca de obicei, dar aceasta este o situaţie pe care noi o gestionăm şi avem back-up, avem plan de contingenţă, astfel încât să nu fie afectate şi zborurile celorlalte companii aeriene, să nu fie afectaţi şi alţi pasageri.(...) Orice companie aeriană doreşte să aibă avioanele în aer şi nu la sol, pentru că în aer produc bani, la sol consumă. Evident că orice aeronavă staţionează pe platformă plăteşte acel tarif de parcare indiferent de motivul staţionării”, a explicat el.

„Pasagerii au fost supăraţi, evident pentru anulare, dar nu recalcitranţi. Au înţeles care este situaţia şi s-au comportat foarte bine. Au primit alimente şi apă din partea agentului de handling. În caz că va fi nevoie, suntem şi noi pregătiţi să le oferim ceva asemănător. Cert este că aceştia, după ce au ajuns la terminalul de plecări, au intrat în grija companiei aeriene, care a oferit fiecăruia în funcţie de ce tip de bilet avea şi în funcţie de ce condiţii erau menţionate în acel bilet returnarea banilor sau reprogramare sau o altă variantă în care să-şi

continue drumul într-una din zilele viitoare. Trebuie precizat că biletul este un contract între pasager şi compania aeriană, aşa că toate clauzele de acolo sunt între cele două părţi. Noi, cei de la aeroport, doar ne asigurăm pe cât posibil că cele două părţi îşi îndeplinesc îndatoririle, respectiv că pasagerii vor trece prin toate controalele necesare anterior zborului, iar compania aeriană direct sau prin intermediul agentului de handling propriu oferă serviciile pe care s-a obligat să le ofere prin vânzarea biletului. Obligaţia companiei aeriene prin intermediul agentului de handling a fost să le ofere asistenţă, alimente, apă şi să-i conducă şi cu sprijinul nostru în zona publică a terminalului, împreună cu bagajele”, a declarat Valentin Iordache.

Aproape 3.000 de români sunt blocați în aeroporturi

„Premierul Nicolae Ciucă a convocat în această seară celula de criză la nivelul Guvernului pentru a urgenta rezolvarea situației românilor afectați de suspendarea zborurilor companiei Blue Air. Premierul a dispus ca prioritară să fie aducerea în țară a cetățenilor aflați pe aeroporturi care se află în afara granițelor. În acest sens, românii își pot anunța prezența și pot solicita sprijin de la secțiile consulare de la ambasadele noastre din țările respective. Totodată, în această seară a fost activat un număr unic al call-centerului gestionat de MAE. Acesta număr unic va fi publicat și pe pagina Guvernului și a MAE. Este numărul de telefon la care cetățenii români aflați pe aeroporturi din afara țării noastre, își pot semnala prezența și pot solicita asistență consulară și de asemenea să solicite sprijin pentru a ajunge acasă: 0040751084537. După ce vor fi centralizate datele cetățenilor români afectați de suspendarea zborurilor Blue Air în aeroporturi din afara țării, aeronavele Tarom vor fi pregătite să efectueze zborurile necesare pentru ca românii de peste graniță să ajungă acasă în siguranță. Toate celelalte măsuri de asistență consulară pe care MAE le gestionează sunt deja activate, ca atare trebuie doar ca cetățenii români afectați de suspendare să își semnaleze prezența de pe teritoriul altor state”, a precizat purtătorul de cuvânt al al Guvernului, Dan Cărbunaru.

„Dânșii nu au mai achitat în ultima perioadă facturile de kerosen. Asta ne spune parte dintre angajații domniilor lor, cei care se consideră și ei vătămați alături de cei 73 de mii de consumatori. La acest moment, putem să vă spunem, în varianta cea mai oficială cu putință, că în această săptămână am lansat o nouă invitație către cei de la Blue Air, pentru a verifica respectarea măsurilor. Or, iată, că ce invocă dânșii, că din cauza avertizărilor făcute de noi în sensul recomandării de a-și evalua bine condițiile de transport, și aici mă refer la consumatori, iată că totuși aeronavele par pline, dar dânșii nu mai au capacitatea de a duce la bun sfârșit ceea ce au promis consumatorilor, în sensul executării curselor aeriene. Mai mult decât atât, înțeleg că și la acest moment, suntem noi cei vinovați pentru situația dânșilor, cu toate că la întâlnirea pe care am avut-o, lucru transmis mass-media, reprezentantul lor ne-a spus că iau în calcul să părăsească piața cu această companie, pentru a redeschide o altă companie în toamnă. Iată, că suntem în septembrie și se pare lucrurile se îndeplinesc”, a declarat Horia Constantinescu, președintele Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC)

De ce are Blue Air datorii

„S-a ajuns la această situație datorită faptului că Blue Air nu a respectat legea”, transmite Tanczos Barna.

Premierul Nicolae Ciucă a declarat că a vorbit cu ministrul Mediului, Tanczos Barna, după ce Blue Air a anunţat suspendarea zborurilor. Prim-ministrul a solicitat rezolvări pentru a debloca situaţia, pentru că „nu putem lăsa românii să aştepte în aeroporturile din care urmau să vină către ţară”.