Ce se va întâmpla cu cei care dețin mașini mai vechi de 15 ani? Legea intră în vigoare din martie 2023

Autor: Cristina Mocanu

Începând cu luna martie 2023, va intra în vigoare o nouă lege care îi vizează pe șoferii care dețin mașini mai vechi de 15 ani.

Sursa: https://pixabay.com/

O nouă lege intră în vigoare, începând cu luna martie, pentru cei care dețin mașini mai vechi de 15 ani.

Începând cu luna martie 2023, va intra în vigoare o nouă lege care îi vizează pe șoferii care dețin mașini mai vechi de 15 ani.

O noul lege pentru șoferi intră în vigoare pentru din martie

 Persoanele care dețin un autoturism mai vechi de 15 ani vor putea primi o sumă de bani pentru a-și casa mașina. Astfel că, Din luna martie se dă startul programului „Rabla local”, prin care pot fi casate mașini mai vechi de 15 ani fără a avea obligația de a achiziționa una nouă.

Anunțul a fost făcut de ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Tanczos Barna, care a precizat că în acest an programul va beneficia de o alocare bugetară de 240 milioane de lei.

Citește și: Noul Cod Rutier 2023: Noi schimbări intră în vigoare din martie! Amenzi uriașe pentru șoferi

Apare o lege pentru cei care au mașini mai vechi de 15 ani

 Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a declarat că: „Am discutat în mod special despre „Rabla local”, program care are o finanțare de 240 milioane de lei şi care va permite scoaterea din circulație a în jur de 100.000 de autoturisme mai vechi de 15 ani.

 Aici ne bazăm pe sprijinul autorităților locale, noi vom vira banii pentru aceste subvenții în contul primăriei în proporție de 80%, adică 2.400

lei din 3.000 lei se vor asigura din fondurile AFM, 600 lei o să fie contribuția primăriei şi 3.000 lei o să fie prima care se încasează de beneficiarul care casează o mașină mai veche de 15 ani”.

Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Acesta a mai precizat că sumele pentru cele 100.000 de autoturisme ce ar trebui să fie scoase din circulație vor fi împărțite la nivelul fiecărui județ. Ministrul a precizat că „vom porni programul în cursul lunii martie, așa am stabilit cu autoritățile locale reprezentate de asociațiile orașelor, municipiilor şi comunelor”.

România deține un parc auto îmbătrânit

Această veste anunțată de către Tanczos Barna este binevenită, mai ales că, potrivit ultimelor date arată că parcul auto din România este cât se poate de „îmbătrânit„.

În 2009, vechimea medie a parcului auto din România era de aproximativ 8 ani, dar în 2022 aceasta a ajuns la 17 ani, cu perspective de a se menține pe un trend ascendent, potrivit președintelui Asociației Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Potrivit datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) de la finalul anului 2022 din totalul de aproximativ 7,86 milioane de autoturisme înmatriculate în România, nu mai puțin de 2,43 milioane au o vechime mai mare de 20 de ani, iar 2,38 de milioane au o vechime cuprinsă între 16 și

20 de ani. Doar aproximativ 700.000 de autovehicule aveau o vechime cuprinsă între 0 și 5 ani, 800.000 între 6 și 10 ani, iar restul de aproape 1,54 de milioane între 11 și 15 ani.

Citește și: Amenzi Codul Rutier 2023: Ce amendă primești dacă traversezi pe roșu?

O altă problemă o reprezintă parcul auto-second hand. Mai mult de două treimi din parcul auto de mașini rulate sunt din import (67,19%), iar peste jumătate dintre autovehicule sunt avariate (57,03%). Majoritatea țărilor care oferă mai puțină transparență au o medie scăzută a valorii daunelor şi România nu face excepție, ocupând locul 4 în clasament cu 2.938 de euro.

Sursă: capital.ro

 

Taguri: