La câteva zile după ce Apple a prezentat căștile sale de realitate mixtă de 3.499 de dolari, Mark Zuckerberg, directorul general al Meta, a părut să se ia la trântă cu prețurile și viziunea companiei pentru acest produs.
"Dispozitivul nostru este, de asemenea, despre a fi activ și a face lucruri", a declarat Zuckerberg la o întâlnire cu angajații Meta joi, făcând referire la linia de căști Quest VR.
El a adăugat că viziunea Meta pentru metavers, o lume virtuală imersivă, este "în mod fundamental socială".
Observațiile au fost raportate pentru prima dată de The Verge.
Casca AR/VR de la Apple
Casca Apple Vision Pro combină atât realitatea virtuală, cât și realitatea augmentată, o tehnologie care suprapune imagini virtuale peste imagini video live din lumea reală. Aceasta reprezintă cea mai ambițioasă și mai riscantă nouă ofertă hardware a Apple din ultimii ani și, de asemenea, opune compania la Meta, care a investit miliarde de dolari în VR și domină în prezent piața căștilor.
Săptămâna trecută, Zuckerberg a încercat să preîntâmpine anunțul așteptat al căștilor Apple, prezentând Meta Quest 3. Noua cască promite performanțe îmbunătățite, noi caracteristici de realitate mixtă și un design mai elegant și mai confortabil, la un preț mai accesibil (499 de dolari).
In comentariile sale adresate angajaților, Zuckerberg s-a concentrat în mod repetat asupra prețului căștilor.
"Inovăm pentru a ne asigura că produsele noastre sunt cât mai accesibile și la îndemâna oricui, iar aceasta este o parte esențială a ceea ce facem", le-a spus Zuckerberg angajaților săi.
La un alt moment dat, Zuckerberg a spus că decizia Apple de a investi într-un ecran de înaltă rezoluție și în alte tehnologii sub capotă înseamnă că "costă de șapte ori mai mult și acum necesită atât de multă energie încât acum ai nevoie de o baterie și de un cablu atașat la ea pentru a o folosi".Cele două companii au avut o relație tensionată chiar înainte de intrarea Apple pe piață.
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Într-o primă demonstrație cu Vision Pro, a fost impresionat de abordarea unică a companiei cu privire la dispozitiv, de la modul în care poate prezenta rețeta specifică a ochelarilor unui utilizator, astfel încât nu este nevoie să fie înghesuite ramele în cască, până la modul în care un procesor personalizat reduce latența, o problemă întâlnită la produse similare care poate duce la greață. Capacitățile sale video imersive au fost, de asemenea, uimitoare.
Dar căștile sunt, în mod clar, o lucrare în curs de desfășurare. Aplicațiile și experiențele rămân limitate; utilizatorii trebuie să rămână legați de un acumulator de mărimea unui iPhone cu o autonomie de doar două ore; iar primele minute de utilizare a dispozitivului pot fi descurajante. De asemenea, Apple intenționează să perceapă o taxă mult mai mare decât alte căști de pe piață care au avut anterior dificultăți în a obține o adopție pe scară largă.
Competitie
Unii observatori din industrie se așteaptă ca Apple, cu istoricul său impresionant în materie de hardware, să câștige în cele din urmă pe piață. Însă, în remarcile sale de joi, Zuckerberg a declarat că abordarea Apple "m-a făcut să fiu și mai entuziasmat și, în multe privințe, optimist că ceea ce facem noi contează și va avea succes".
Casca nu a fost singurul subiect abordat de Zuckerberg în timpul întâlnirii practice. El a discutat, de asemenea, despre accentul tot mai mare pus de companie pe construirea de inteligență artificială generativă în "toate produsele noastre", pe măsură ce Meta și alte companii se întrec în a se adapta la creșterea ChatGPT.
"Vom juca un rol important și unic în aducerea acestor capacități la miliarde de oameni, iar în acest proces va atinge fiecare produs pe care îl facem", a declarat Zuckerberg într-o declarație împărtășită.
Meta a anunțat recent că aduce agenți de inteligență artificială cu "personalități și seturi de abilități unice" în Messenger și WhatsApp, urmând ca, în cele din urmă, să le extindă și la alte aplicații, produse și chiar în metavers.
Citește și: CEO-ul ChatGPT face apel la cooperare globală pentru reglementarea AI!
Citește și: Apple Vision Pro vs Meta Quest 3- Care castiga in cursa VR/ AR?
Citește și: Apple Vision Pro- Afla despre noul produs Apple de peste 3000 Euro!