Ce trebuie să facă românii care primesc facturi greșite la energie electrică, care nu conțin date despre plafonare, compensare sau au cantități eronate

Author: Bianca Hriscu
Actualizat: 13 oct 2022, 03:00

Procedura care se aplică în cazul facturilor prea mari la energie electrică 

Sursa: pexels

Tot mai mulți români se plâng că au început să primească facturi prea mari la energie electrică. Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a spus că există soluții pentru aceste situații. Ce trebuie să facă cei care primesc facturi umflate?

Creșterea prețului la energie electrică și gaze naturale reprezintă o problemă pentru majoritatea românilor. Pe lângă aceste creșteri, românii se plâng că facturile au fost umflate și că multe dintre ele nu au nicio legătură cu consumul real. În acest context, ministrul Energiei, Virgil Popescu, a precizat ce trebuie să facă românii care primesc facturi prea mari la energie electrică.

Procedura pentru românii care primesc facturi prea mari la energie electrică. Cui trebuie să se adreseze?

După ședința de guvern, ministrul Energiei, Virgil Popescu, a precizat că este la curent cu problemele apărute din cauza facturilor umflate la energie electrică. Astfel, ministrul Energiei a venit și cu câteva soluții pentru românii aflați într-o astfel de situație.

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a explicat că toți cei care primesc facturi prea mari la energie electrică ar trebui să se adreseze furnizorului în primă instanță, iar ulterior, dacă problema nu se rezolvă, să apleze la ANRE. Românii care primesc facturi fără compensarea prețului la energie  ar

trebui să reclame imediat acest lucru. Virgil Popescu a precizat că în această perioadă consumatorii sunt protejați și că nu vor exista debranșări.

„Astăzi, în ședința de guvern, a venit și președintele autorității de reglementare și ne-a spus procedurile. Oamenii trebuie să știe că ANRE are un call center foarte mare care poate răspunde la foarte multe solicitări. Ne-a comunicat că a intrat într-un control la furnizori.

Procedura există pentru fiecare și ne-a spus-o:

 

  • reclamă la furnizor, acesta are posibilitatea să returneze banii în 5 zile dacă suma este peste 100 de lei.
  • Dacă este sub 100 de lei se scade din factura următoare.
  • Dacă furnizorul nu face acest lucru, reclamația se duce la ANRE și rezolvă ANRE.

Există proceduri, există acel call center.

Pe toată perioada asta de aplicare a legii nu vor fi debranșări, nu numai pentru consumatorii vulnerabili care sunt protejați ci și pentru restul consumatorilor, lucrurile sunt simple.”, a precizat ministrul Energiei, Virgil Popescu, potrivit digi24.ro.

Citește și: Ghid complet valori glicemie. Valorile normale ale glicemiei

Citeste si: Vești bune pentru românii care stau la bloc! Se dau bani pentru renovarea blocurilor și pentru alte utilități

Cum pot lua legătura cu ANRE persoanele care primesc facturi umflate la energie electrică?

În cazul în care furnizorul de energie electrică nu rezolvă problema facturii mult prea mari, consumatorul poate lua legătura cu ANRE. Cei care întâmpină probleme pot apela call-centerul ANRE la numărul 0374554265 și la numărul 0219782.

Virgil Popescu spune că aceste instituții ar trebui să acorde sprijin consumatorilor care întâmpină nereguli.

„ANRE ne-a trimis și nouă o solicitare. Dorește să facă o campanie de informare, dânșii au această posibilitate să ajute populația să știe ce are de făcut pentru că lupta aceasta cu furnizorii este inegală. De multe ori își bat joc de oameni, nu îi bagă în seamă. Și eu am fost, nu eram ministru, eram parlamentar și cu toate acestea nu m-au băgat în seamă. Trebuie să existe instituții ale statului care să îi apere: ANRE și ANPC. Trebuie făcută lumină în această piață și sunt instituții care pot face acest lucru”, a spus ministrul Energiei, Virgil Popescu.

Citeste si: Anunț important pentru românii afectați de scumpirea energiei electrice. Premierul Nicolae Ciucă a anunțat măsurile care intră în vigoare de la 1 aprilie