Ce trebuie să știi când achiziționezi un spațiu de birouri în București?

Author: Andreea Buinoschi

Achiziționarea unui spațiu de birouri în București reprezintă pentru mulți o sarcină provocatoare, dar și o adevărată oportunitate. Fiind cel mai mare centru economic, financiar și politic al țării, orașul are o infrastructură bine dezvoltată, este un hub pentru multe industrii și dispune de o forță de muncă diversă, cu o gamă largă de competențe.

Capitala este atractivă pentru investitori, companii și angajați deopotrivă, mai ales că oferă și o calitate înaltă a vieții. Ca pe orice piață imobiliară mare, oferta și cererea sunt factori-cheie. Totuși, înainte de a cumpăra un spațiu de birouri în București, este important să ai în vedere mai multe aspecte:

Localizarea

Dacă intenționezi să pui bazele unui business în capitala României trebuie să știi că decizia ta este foarte bună, însă ai nevoie de o locație adecvată. Proximitatea față de clienți, furnizori și angajați, accesul la transportul public, existența unui loc de parcare și așa mai departe, sunt esențiale când vine vorba de alegerea unei zone potrivite.

Bucureștiul este împărțit în șase sectoare, fiecare cu avantajele și dezavantajele sale. Zonele de business precum Pipera, Floreasca-Barbu Văcărescu sau Centrul de Nord pot fi opțiuni potrivite, dar ia în considerare și principalele artere rutiere și facilitățile din zonă. Consultă cu atenție oferta de spații de birouri de la 24REAL, întrucât găsești spații numeroase în locații de top precum Piața Victoriei, Unirii, Drumul Taberei, Băneasa, Kiseleff, Aviatorilor și multe altele.

Suprafața și compartimentarea

Dimensiunea spațiului de birouri este unul dintre punctele cheie în sfera productivității. Este important să te asiguri că imobilul va fi suficient de mare pentru a găzdui întreaga echipă și pentru a permite creșterea afacerii în viitor. În cazul în care vrei să cumperi un spațiu de birouri în București ca investiție, nu pentru a-l transforma într-un sediu de firmă, atunci ține cont de suprafață și compartimentare astfel încât să-l poți închiria cu ușurință și să răspundă cât mai bine nevoilor potențialilor clienți.

Istoricul și calitatea clădirii

Inspectează clădirea în care se află spațiul de birouri, având în vedere aspecte precum structura, izolația termică și fonică, instalațiile electrice și sanitare, precum și eventualele probleme de siguranță sau întreținere. Verifică istoricul proprietății pentru a te asigura că nu există probleme sau litigii nerezolvate legate de teren, construcție ori drepturile de proprietate.

Odată ce cunoști cât mai multe detalii despre imobil poți să stabilești un buget realist pentru achiziționarea acestuia, dar și să determini care vor fi costurile tale ulterioare, cum ar fi cheltuielile cu renovarea, întreținerea sau impozitele.

Facilitățile și serviciile oferite

Indiferent dacă este vorba despre o investiție sau un spațiu de birouri pentru compania ta, analizează atent facilitățile disponibile în clădire și în imediata vecinătate, cum ar fi parcări, săli de conferințe, servicii de securitate, curățenie și acces la internet de înaltă viteză. Bucureștiul prezintă numeroase oportunități de afaceri și networking, însă trebuie să te asiguri că vei găsi o clădire bine dotată, ușor de întreținut și apropiată de anumite puncte de interes pentru a-ți aduce diverse avantaje.

Amintește-ți că și prețul este un factor important și că spațiile de birouri în București variază considerabil în funcție de zonă, mărime, servicii, dotări tehnice, facilități și calitatea clădirii.

Impactul asupra afacerii

Evaluează impactul achiziției spațiului de birouri asupra business-ului în ceea ce privește costurile, productivitatea, imaginea și potențialul de creștere. Acest lucru te va ajuta să iei o decizie informată și să te asiguri că investiția este în interesul tău pe termen lung.

De preferat ar fi să consulți un expert imobiliar pentru a obține o estimare corectă a valorii spațiului de birouri și a potențialului de creștere a investiției pe viitor. Mai mult, în funcție de nevoile sau preferințele tale s-ar putea să-ți dorești un spațiu cu anumite caracteristici, cum ar fi birou deschis, săli de întâlnire ori locuri pentru depozitare. Doar o persoană specializată te poate ajuta să găsești un imobil în concordanță cu resursele și obiectivele tale, să negociezi cele mai bune condiții pentru tine și să faci o alegere înțeleaptă.