Se așteaptă ca miniștrii UE ai energiei să ia astăzi o decizie cu privire la noul regulament privind CO2. Cum arată acum normele viitoare?
Se așteaptă ca miniștrii UE ai energiei să ia astăzi o decizie cu privire la noul regulament privind CO2. Cum arată acum normele privind motorul cu combustie internă? Ce rol vor juca combustibilii electronici? Și ce rămâne neclar? Răspunsuri la câteva întrebări.După săptămâni de impas, Ministerul Federal al Transporturilor din Germania și Uniunea Europeană au rezolvat disputa privind eliminarea treptată a motoarelor cu combustie internă. Astăzi, noile norme urmează să fie adoptate de miniștrii UE ai energiei, ceea ce reprezintă doar o formalitate.
Cum arată acestea mai exact? Și ce s-ar mai putea schimba?
Care este miza?
Legislația UE, planificată de ceva timp, prevede că, începând din 2035, pe teritoriul UE nu vor mai putea fi înmatriculate autoturisme sau vehicule utilitare ușoare noi care au drept combustibil benzina sau motorina.
Cu toate acestea, sub presiunea Germaniei, o portiță va rămâne deschisă pentru motorul cu ardere internă: Chiar și după 2035, se va permite înmatricularea mașinilor cu motoare cu combustie internă, cu condiția ca acestea să fie alimentate exclusiv cu combustibili sintetici neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2, așa numiții e-carburanți. Ministrul federal al transporturilor, Volker Wissing, s-a văzut astfel la linia de sosire: "Calea este clară: Europa rămâne neutră din punct de vedere tehnologic."
Ce sunt combustibilii electronici?
E-carburanții sunt produși artificial și au o compoziție chimică similară cu cea a carburanților convenționali. Până în prezent, aceștia au fost produși doar în instalații pilot. În acest proces, apa este divizată în hidrogen și oxigen cu ajutorul energiei electrice, iar hidrogenul este apoi prelucrat cu CO2 pentru a produce combustibil. Acest CO2 este eliberat din nou în timpul arderii.
Combustibilii sintetici sunt considerați neutri din punct de vedere climatic dacă pentru energia necesară producerii se utilizează doar electricitate ecologică.Studiile arată că mașinile tolerează bine combustibilii electronici. Cu toate acestea, lipsa de eficiență a combustibililor sintetici reprezintă o problemă semnificativă. Potrivit Agenției Federale de Mediu, utilizarea lor în motoarele cu combustie ale autoturismelor este "extrem de ineficientă". Pentru același kilometraj, trebuie folosită o cantitate de electricitate de trei până la șase ori mai mare decât în cazul unui automobil electric. Asociația germană a automobilelor (ADAC) vorbește, de asemenea, despre pierderi mari de eficiență. În prezent, combustibilii electrici sunt în mod corespunzător scumpi. Cu toate acestea, ADAC consideră că un preț de "mai puțin de doi euro pe litru" este fezabil în viitor. Condiția prealabilă pentru acest lucru este o scădere suplimentară a costurilor de producție pentru energia electrică ecologică și "accelerarea producției în masă" a noilor carburanți. Având în vedere eficiența nefavorabilă, utilizarea viitoare a combustibililor electronici în transportul rutier este controversată. Comisia UE vede viitorul combustibililor sintetici în primul rând în transportul maritim și în aviație, unde o utilizare eficientă a motoarelor electrice este greu de realizat. "Potrivit unui studiu realizat de Institutul Potsdam pentru cercetarea impactului climatic (PIK), volumul de producție preconizat pentru 2035 nu este suficient pentru a acoperi cererea doar în transportul maritim și în aviație. În acest caz, nu ar mai rămâne nimic pentru autoturisme, chiar dacă ar putea fi epuizate toate capacitățile de producție sperate. Grupul de reflecție Transport & Environment a declarat în octombrie că, în cazul cantităților proiectate de industria însăși, doar aproximativ 1,7% din cele 287 de milioane de mașini din UE ar putea fi alimentate integral cu combustibili electronici în 2035.
Ce spune industria?
Chiar dacă mulți producători de automobile nu consideră că e-carburanții au prea multe șanse, industria a salutat normele de exceptare planificate. "Avem nevoie de toate tehnologiile ecologice pentru a atinge obiectivele UE în materie de climă", a declarat Hildegard Müller, președintele Asociației germane a industriei auto (VDA). Mobilitatea electrică rămâne tehnologia centrală pentru atingerea obiectivelor climatice în domeniul transporturilor, dar combustibilii electronici reprezintă o extensie importantă, a mai spus ea. Șeful Volkswagen, Oliver Blume, a pledat în "Süddeutsche Zeitung" pentru deschidere în favoarea combustibililor electronici, dar a vorbit doar de o opțiune "pentru aplicații de nișă". Organizația de mediu Greenpeace a criticat acordul ca fiind un regres pentru protecția climei în transporturi. Acesta a diluat orientarea urgentă și necesară a industriei auto către electromobilitate eficientă. "Rezultatul este un pas înapoi pentru climă și un deserviciu adus industriei auto europene.
Robi pare că își dorește o relație cu Teodora, însă aceasta nu este atât de hotărâtă, iar sfaturile celor apropiați au făcut-o să păstreze distanța față de concurentul de la „Casa iubirii”.