Cele mai îngrozitoare accidente din Formula 1. 47 de piloți și-au pierdut viața

Autor: Bianca Vidoi
Actualizat: 13 apr 2023, 03:20

Formula 1 este o întrecere ce are loc anual sub forma unoer două campionate mondiale, care au loc în paralel, ambele fiind patronate de Federația Internațională a Automobilului (FIA).

Etapele sunt televizate în peste 200 de țări și sunt unele dintre cele mai urmărite întreceri, fiind depășite doar de J ocurile Olimpice și Campionatul Mondial de Fotbal.

Citeste si: Cum iti sustii copilul in practicarea sportului de performanta

Cele mai îngrozitoare accidente din Formula 1


Cel mai grav accident din cadrul concursului de Formula 1 a avut loc pe data de 1 mai 1994, în Marele Premiu de la Imola, Italia, unde cunoscutul pilot Ayrton

Senna și-a pierdut viața. Acesta a fost unul dintre cei mai buni piloți din istorie, iar în cadrul competiției, cu o viteză de peste 300 km/h, a luat un viraj, în urma căruia a lovit parapetele de beton. Brazilianul a ajuns la spital cu leziuni multiple și lovituri la cap, dar din păcate medicii nu au mai putut face nimic. Acesta și-a prevăzut moartea, cu patru luni înainte declarând că, dacă va suferi un accident fatal, speră să se întâmple rapid, deoarece nu vroia să rămână imobilizat.

În anul 1976, marele campion austriac, Niki Lauda, a suferit un accident similar, în care a intrat în parapetul de beton al circuitului de la Nurburgring, Germania. După impactul cu parapetul de beton, mașina a luat foc rezultând arsuri grave la nivelul feței, precum și afectarea căilor respiratoria și a plămânilor. Deși a scăpat cu viață, campionul a rămas cu semnele accidentului, dar la după doar 42 de zile acesta a revenit la curse, câștigând alte două titluti mondiale.

Felipe Massa a scăpat ca prin urechile acului în 2009, în timpul calificărilor de la Hungaroring. O bucată de metal din suspensia mașinii unui alt pilot, Rubens Barrichello, a sărit pe casca de protecție a lui Massa, făcându-l să intre în parapetul de beton. Dacă aceasta nu era colo, pilotul de curse putea să își piardă viața, în schimb acesta s-a ales cu comoție cerebrală și leziune osoasă supraorbitală, având nevoie de o operație pe creier.

Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Citeste si: Doliu în lumea fotbalului românesc! A murit Gabi Oancea, fost fotbalist român, la doar 54 de ani

Cum au evoluat mașinile de Formula 1 în ultimii ani

În anul 1950 a avut loc prima competiție ce a fost numită F1 și are o vechime de 72 de ani. Pe parcursul anilor au existat foarte multe schimbări în privința regulilor, tehnologiilor, dar mai ales în privința mașinilor. Mașinile au evoluat foarte rapid, iar unele dintre acestea au ajutat la modul în care bolizii aveau să fie construite în viitor.

În 1959 a câștigat campionatul o mașină, Cooper T51 Climax, ce a schimbat următorii bolizi ce au concurat în F1, mașina era diferită pentru că avea un motor în partea din spate ce a dat mașinii un centru de greutate mai central și mai jos, ce a schimbat mașinile din competiție până în anul 1961.

Firma Renault a intrat în competiție în anul 1977, cu modelul T51 Climax. Acest model a adus ceva nou mașinilor din competiție, motorul supraalimentat, ce producea 500 de cai putere. Până în anul 1979 mașinile cu supra-alimentate au început să ocupe locuri pe podium și în anul 1983 toate mașinile avea motoare supra-alimentate ce atingeau peste 700 de cai putere.

Surse: libertatea.ro, startupblog.eu  

Citeste si: De ce nu l-a lăsat Cătălin Moroșanu pe fratele lui să facă și el K1! Claudiu era talentat și fusese remarcat

 

Taguri: