Printre cele mai rapide trenuri din Europa nu se numără și cele din România, în ultimii ani acestea au suferit diferite schimbări ce au cauzat o scădere a vitezei medii a trenurilor din țară, ajungând la 68,86km/h.
Citește și: Mașină spulberată de tren la Bacău. Șoferul nu a oprit la trecerea la nivel cu calea ferată
Care sunt cele mai rapide trenuri din Europa
Europa se poate lăuda cu unele dintre cele mai rapide trenuri din lume, viteza acestora fiind una neașteptată. Franța deține recordul mondial pentru viteză pentru trenurile convenționale, record ce a fost stabilit de către viteza de 574,8 km/h. Train à Grande Vitesse este cunoscut pentru tehnologiile feroviare de mare viteză.
Căile Ferate de Stat Italiene, mai exact trenurile Săgeata Roșie, ce au fost introduse în anul 2017 ca răspuns pentru companiile private.
InterCity Express, brandul german, are în gama sa trenurile „White Worm”, care ating 300 km/h, iar în cazul în care înregistrează întârzieri poate ajunge la o viteză maximă de 330 km/h.
Viteza acestui model este cauzată de cele 16 motoare electrice, care au 11.000 cai putere și sunt distribuite în tot trenul cu opt vagoane.Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Citește și: Un bărbat a căzut pe șinele de metrou de la stația Piața Iancului. Posibilă tentativă de suicid
În România trenurile au o viteză medie de 68,86 km/h
Corpul de control al primului-ministru a efectuat în perioada 1 ianuarie 2017 – 31 iulie 2019, un control al Companiei Naționale de Căi Ferate, CFR SA.
În acest raport s-a evidențiat o scădere cu aproximativ 20km/h față de viteza cu care acestea ar putea să meargă, din cauza restricțiilor de viteză, ce se găsesc pe anumite lungimi ale căilor ferate. La data de 30 august 2019 se găseau 1.236 astfel de restricții de viteză permanentă, pe o lungime de 1.335 km.
„Ca urmare a instituirii restricţiilor de viteză, a fost diminuată viteza medie tehnică cu care se poate circula pe infrastructura feroviară la 68,86 km/h, în comparaţie cu viteza proiectată a reţelei de 86,30 km/h. Cu titlu de exemplu, viteza medie tehnică pe distanţa Bucureşti Nord – Braşov este de 66,78 km/h, în timp ce viteza proiectată pe această distanţă este de 122,54 km/h (…) CFR SA a efectuat întreţinere, reparaţii şi reînnoiri într-un procent scăzut, fapt ce a condus la apariţia unui număr mare de restricţii de viteză, puncte periculoase şi închiderea unor linii, afectând astfel siguranţa feroviară şi implicit limitarea vitezei de circulaţie a trenurilor în raport cu viteza planificată”, este precizat în document, potrivit libertatea.ro.
Sursa: capital.ro