Certificatul de cazier judiciar se obţine şi în format electronic. Proiectul a fost adoptat de Senat

Autor: Diana Tilă
Actualizat: 08 nov 2022, 19:18

Certificatul de cazier judiciar se obţine şi în format electronic. Proiectul a fost adoptat de Senat

Potrivit unui proiect legislativ, certificatul de cazier judiciar poate fi eliberat și în format electronic.

Potrivit unui proiect legislativ inițiat de parlamentari PNL, PSD, USR PLUS, UDMR, adoptat luni, 7 noiembrie, de Senat, certificatul de cazier judiciar poate fi eliberat solicitantului și în format electronic.

Citeste si: Noi reguli pentru angajările la stat. Cum se vor organiza concursurile de recrutare și ce acte sunt necesare pentru înscriere

Certificatul de cazier judiciar se obține și în format electronic. Proiectul a fost adoptat de Senat

În raportul de admitere a proiectului se precizează că inițiativa legislativă are ca obiect de reglementare completarea art. 28 din Legea nr. 290/2004 privind cazierul judiciar, în sensul simplificării obținerii certificatului de cazier judiciar, prin introducerea posibilității eliberării acestuia în format electronic.

Parlamentarii PNL, PSD, USR PLUS, UDMR își motivează demersul legislativ prin reducerea eforturilor de procurare a documentelor în vederea obținerii unor servicii publice, respectiv a cazierului judiciar.

Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Citeste si: Vești bune pentru români! Statul oferă o sumă uriașă de bani. Care sunt condițiile în care poți beneficia de ajutorul de 15.000 de lei

Potrivit modificării admise, la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, în urma consemnării opțiunii în cererea-tip, certificatul de cazier judiciar se eliberează gratuit și în formă electronică.

Mai mult, certificatele de cazier judiciar eliberate în formă electronică sunt semnate cu semnătură electronică calificată și sunt asimilate înscrisurilor autentice. Noțiunea de semnătură electronică calificată are înțelesul dat de dispozițiile Regulamentului (UE) nr.910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă, potrivit Digi24.ro.

De la data intrării în vigoare a prezentei legi, în termen de trei luni, prin ordin comun al ministrului afacerilor interne și al ministrului cercetării, inovării și digitalizării sunt stabilite procedurile pentru eliberarea în formă electronică a cazierului judiciar, prevede o altă modificare a textului de act normativ.

Senatul este prima Cameră legislativă sesizată.

 

Taguri: