Mai exact, în perioada 21- 23 iunie, viteza de circulaţie a trenurilor din zonele aflate sub codul roşu și portocaliu de caniculă va fi redusă cu 20-30 de km/h faţă de cea normală. Această măsură va duce la prelungirea duratei de parcurs a anumitor trenuri.
Ce a transmis compania CFR
Compania a precizat că reducerea vitezei de circulaţie cu 20- 30 km/h faţă de viteza normală este una dintre principalele măsuri aplicate în astfel de situaţii, de orice sistem feroviar, pentru a menţine condiţiile de siguranţă în trafic.
„Compania Naţională de Căi Ferate „CFR" SA vă informează că, în perioada 21- 23 iunie 2024, viteza de circulaţie a trenurilor care tranzitează judeţele aflate sub incidenţa noilor avertizării de COD PORTOCALIU şi COD ROŞU, va fi în continuare adaptată la condiţiile meteo de temperaturi deosebit de ridicate pentru această perioadă, de 38- 39 de grade Celsius în aer. Pentru menţinerea siguranţei traficului feroviar pe raza judeţelor şi a Municipiului Bucureşti aflate sub incidenţa avertizărilor Administraţiei Naţionale de Meteorologie de COD PORTOCALIU şi COD ROŞU, de temperaturi de aproape 40 de grade Celsius în
Aceasta este o practică standard în contextul unor temperaturi extreme, pentru a preveni riscurile asociate dilatării șinelor și altor probleme tehnice care pot apărea din cauza căldurii excesive.
Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?
Recomandări pentru călătorii CFR
CFR SA recomandă călătorilor ca, în această perioadă, să solicite informaţii despre orele de sosire şi de plecare ale trenurilor înainte de efectuarea călătoriei. Aceste informații pot fi obținute din staţiile CFR, de la casele de bilete ale operatorilor de transport, precum și de pe site-urile acestora, unde se vor publica actualizări despre condiţiile şi măsurile impuse în graficul trenurilor înscrise în circulaţie.
Citește și: O locomotivă Regio a luat foc în mers. Pasagerii au sunat de urgență la 112. De la ce a pornit incendiul
„În acest context, informăm faptul că, reducerea vitezei de circulaţie se va aplica pe toate segmentele de cale ferată unde temperatura la nivelul şinei, în anumite intervale orare, atinge pragul de 50 de grade Celsius, acestă măsură fiind prevăzută de instrucţiile feroviare şi are drept scop desfăşurarea traficului feroviar în condiţii de siguranţă.