Programul de guvernare al noii coaliții PSD – PNL – UDMR – Minorități promite ca a 13-a alocație a copiilor din România să fie distribuită începând cu anul 2025. A 13-a alocație ar urma să fie acordată în luna septembrie, la începutul noului an școlar. Iată cine va primi a 13-a alocație.
Cine primește a 13-a alocație
Noua coaliție PSD – PNL – UDMR – Minorități promite ca în anul 2025 să ofere a 13-a alocație copiilor din România.
Această veste este una bună pentru părinții din România, deoarece începutul unui nou an școlar poate aduce mai multe cheltuieli într-o familie. A 13-a alocație va fi acordată copiilor în vârstă de până la 18 ani, dar și tinerilor de peste 18 ani care sunt elevi de liceu sau școală profesională, până la terminarea studiilor.
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
Citește și: Horoscop 2025: Descoperă zodia care va fi favorizată în dragoste și bani!
Alocație de la stat primesc și tinerii cu handicap care au împlinit 18 ani, dar care urmează cursurile unei instituții de învățământ preuniversitar, dar nu dacă depășesc vârsta de 26 de ani. Alocațiile urmează să fie majorate de la 1 ianuarie 2025, cu 10,4%, procentul reprezentat de rata inflației. Astfel, copiii sub doi ani sau cu dizabilități vor primi de la 1 ianuarie 2025 o alocație lunară de 794 de lei, iar copiii care au peste doi ani vor primi 323 de lei, potrivit romaniatv.net.
„Cei 3,6 milioane de copii, precum și tinerii care frecventează liceele și școlile profesionale vor primi alocații de stat majorate. Fondurile necesare provin din bugetul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, iar plățile sunt gestionate de Agenția Națională de Plăți și Inspecție Socială”, a declarat Simona Bucura Oprescu, ministrul Muncii și Solidarității Sociale, potrivit mmanpis.ro.
Acte necesare pentru dosarul de alocație
Documentele pe care trebuie să le depună reprezentanții legali ai copiilor la primăria comunei, orașului, municipiului sau sectoarelor municipiului București, pe a căror rază teritorială își au domiciliul sau reședința aceștia sunt:
- Cerere tip;
- Carte de identitate /BI părinți;
- Certificat de naștere copil;
- Certificat de căsătorie sau livret de familie actualizat (se trece copilul în livretul de familie la Oficiul de Stare Civilă);
- Hotărâre de încredințare, dacă este cazul;
- Hotărâre de adopție, dacă este cazul;
- Extras de cont pe numele titularului, dacă alocația se va vira într-un cont bancar, potrivit dasp.ro.