„Clienții români se fraieresc singuri”. Ce spune Chef Adi Hădean despre industria ospitalității din România

Author: Diana Ghita

Chef Adi Hădean, la „40 de întrebări cu Denise Rifai”

Sursa: Captură KANAL D

Adrian Hădean este un bucătar foarte renumit la noi în țară, datorită performanțelor sale în domeniul gastronomic. De asemenea, acesta s-a făcut cunoscut prin participarea la diverse show-uri culinare.

Adi Hădean este invitatul special din ediția de pe 3 decembrie a emisiunii „40 de întrebări cu Denise Rifai”. Printre altele, în cadrul interviului, acesta și-a exprimat părerea sinceră despre sectorul Horeca.

Adi Hădean a vorbit despre naivitatea clienților din România

Având în vedere că bucătarul are o vastă experiență în domeniul ospitalității, Denise Rifai l-a întrebat pe acesta dacă: „Sunt ușor de fraierit clienții români?”.

Chef Hădean a răspuns deschis la această întrebare, fiind de părere, că, mai degrabă, românii se păcălesc de unii singuri, iar mai apoi ajung să fie fraieriți de cei din Horeca. Acest lucru se întâmplă din cauză că nu știu să fie selectivi atunci când aleg să ia masa la restaurant.

„Cred că, de foarte multe ori, clienții români se fraieresc singuri, prin alegerile pe care le fac și prin faptul că nu e suficient de mult să mănânce în oraș.

Dacă e suficient de mult să mănânci în oraș, ușor ușor înveți să faci alegeri mai bune, mai potrivite pentru tine și pentru bugetul tău.

Pe de altă parte, da, este foarte adevărat că în meseria asta și în domeniul meu de activitate există și foarte mulți oameni care nu au nici în clin, nici mânecă cu ideea de ospitalitate. Pot să facă business, știu să facă și bișniță, știu să facă foarte multe lucruri, știu să facă și muncă la negru, știu să facă și evaziune fiscală, știu să facă de toate, dar mai puțin

să facă ospitalitate”,  a spus bucătarul.

Citește și: Durere in partea dreapta a corpului – cauze si remedii

Citește și: Cum a devenit cunoscut Adrian Hădean: Cea mai delicioasă rețetă de paste realizată de celebrul bucătar

Adi Hădean este dezamăgit de industria ospitalității din România

De asemenea, acesta a ținut să explice care este diferența dintre termenul de „serviciu” și conceptul de „ospitalitate”, evidențiind linia fină dintre cele două:

„E o diferență între serviciu și ospitalitate. Serviciu înseamnă felul în care duci farfuria de la bucătărie până la masă. Ospitalitate înseamnă cum îl faci pe omul ăla să se simtă atunci când este la masa ta și, eventual, chiar și după ce a plecat de acolo”.

Spre finalul răspunsului său la întrebarea cu numărul 10, Adi Hădean a oferit o notă mediocră industriei Horeca din țara noastră: „Avem carențe destul de mari la ospitalitate.

(...) Mai vedem în 10 ani.(...) Pe media generală suntem pe la 6”.

Citește și: Mesajul emoționant postat de Denise Rifai după moartea Ronei Hartner: ”Înțelegem de ce a vrut să-și petreacă ultimul an cu fiica ei” Ce mărturisiri tulburătoare i-a făcut artista prezentatoarei