Codul Rutier se modifică din nou. Șoferii obligați să folosească faza scurtă pe toate drumurile publice

Autor: Cristina Mocanu
Actualizat: 12 feb 2024, 05:15

Potrivit unei propuneri legislative, Codul Rutier ar urma să fie modificat din nou.

Sursa: pixabay.com

Potrivit unei propuneri legislative, Codul Rutier ar urma să fie modificat din nou.

Codul Rutier ar urma să fie modificat din nou, în baza unei propuneri legislative care urmează să intre la votul decisiv în Camera Deputaților. Mai exact, șoferii vor fi obligați, dacă actul normativ va fi votat, să folosească luminile de întâlnire sau faza scurtă pe toate drumurile publice.

Codul Rutier urmează să fie modificat

Șoferii vor fi obligați să respecte o nouă lege care va apărea în noul Cod Rutier.

Astfel, aceștia atunci când se vor deplasa pe drumurile publice, aceștia vor trebui să folosească faza scurtă sau luminile de întâlnire, pe toate drumurile publice. În prezent legea se aplică doar pe autostrăzi, drumuri expres sau drumuri europene, va fi extinsă și la drumurile naționale sau județene.

Proiectul de lege se află la votul decisiv în Parlament, mai exact în Camera Deputaților.

Citește și: Amenzi uriașe pentru șoferi: Șoferii care nu respectă această lege riscă să primească amenzi cuprinse între 870 și 1.160 de lei

Acesta  îi va obliga pe șoferi să circule cu luminile de întâlnire, în timpul zilei, pe pe toate drumurile naționale. Măsura va fi aplicabilă și pentru șoferii de tractoare agricole sau forestiere.

Obligația există și în prezent, dar se aplică doar pe autostrăzi, drumuri expres sau drumuri europene.

Totuși, legislația rutieră îi obligă pe motocicliști să folosească luminile de întâlnire pe toată durata deplasării acestora pe drumurile publice, fără să se numească clar, ca în cazul șoferilor, categoriile de drum pe care trebuie respectată obligația.

Ce prevăd noile modificări aduse Codului Rutier?

Noile modificări aduse Codului Rutier sunt destinate completării legislației naționale din domeniul circulației rutiere și urmează exemplul din alte state europene. Obiectivul urmărit prin modificarea Codului Rutier este de a reduce numărul de accidente auto pe drumurile publice.

Comisia Europeană pregătește noi reguli mai dure pentru șoferi

Uniunea Europeană pregătește reguli noi pentru șoferi, prin includerea de sancțiuni mai dure în cazul depășirii limitei legate de viteză și atunci când parchează contrar legii.

Având în vedere că peste 40% din abaterile rutiere transfrontaliere din Uniunea Europeană nu sunt sancționate, UE vrea reguli mai aspre și o mai bună colaborare între autoritățile din țările membre.

Astfel că, șoferii care vor avea abateri majore de la regulile de circulație, ar urma să rămână fără permisele de conducere nu doar în țara în care a fost comisă încălcarea, ci și în toată Uniunea Europeană.

Comisia Europeană, ar urma să modifice actuala directivă privind permisele de conducere, adoptată în 2006, cu scopul de a îmbunătăți siguranța rutieră și de a facilita libera circulație.

Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Noua propunere va ține seama de noile provocări în materie de mobilitate, în special în domeniul digital, și va contribui la îndeplinirea obiectivelor UE stabilite în Strategia pentru o mobilitate sustenabilă și inteligentă.

Citește și: Şcoala rutieră preţuri 2023: Costurile au crescut, din nou!

Noua inițiativă se bazează pe Directiva 2006/126/CE, care urmărea să îmbunătățească siguranța rutieră și să faciliteze libertatea de circulație prin:

– introducerea unui model de permis de conducere unic la nivelul Uniunii Europene, obligatoriu pentru toți conducătorii auto începând cu anul 2033, cu scopul de a asigura o protecție sporită împotriva fraudei și a falsificării;

– clasificarea permiselor de conducere în funcție de tipurile de vehicule și de vârsta minimă pentru a le conduce;

– reînnoirea administrativă obligatorie a tuturor permiselor de conducere la fiecare 10 ani;

– o simplificare a sarcinii administrative pentru conducătorii auto care își schimbă locul de reședință în alt stat membru;

– aplicarea unor standarde minime comune privind cunoștințele și aptitudinile fizice și mentale ale conducătorilor auto;

– un acces progresiv la motociclete puternice, pe baza vârstei minime și a experienței anterioare pe motociclete mai puțin puternice;

– crearea unei rețele pentru schimbul de informații legate de permisele de conducere între autoritățile naționale (RESPER).

Sursă: evz.ro