Codul rutier se modifică: Șoferii obligați să acționeze faza scurtă pe toate drumurile publice

Autor: Cristina Mocanu

Codul Rutier va fi modificat din nou, în baza unei propuneri legislative care urmează să fie publicată în Monitorul Oficial.

Sursa: pixabay.com

Potrivit unei propuneri legislative, Codul Rutier ar urma să fie modificat din nou.

Codul Rutier va fi modificat din nou, în baza unei propuneri legislative care urmează să fie publicată în Monitorul Oficial. Mai exact, șoferii vor fi obligați să folosească luminile de întâlnire sau faza scurtă pe toate drumurile publice.

Codul Rutier urmează să fie modificat

Șoferii sunt nevoiți să respecte o nouă lege care va apărea în noul Cod Rutier. Mai exact, atunci când se vor deplasa pe drumurile publice, aceștia vor trebui să folosească faza scurtă sau luminile de întâlnire, pe toate drumurile publice.

Până nu de mult legea se aplică doar pe autostrăzi, drumuri expres sau drumuri europene, iar acum va fi extinsă și pe drumurile naționale sau județene.

Citește și: Apar amenzi noi: Ce riscă șoferii dacă uită să facă asta înainte să plece la drum

Proiectul de lege a trecut de votul din Camera Deputaților și urmează să fie publicat în Monitorul Oficial.

Legea îi va obliga pe șoferi să circule cu luminile de întâlnire, în timpul zilei, pe pe toate drumurile naționale. Măsura va fi aplicabilă și pentru șoferii de tractoare agricole sau forestiere.

Obligația există și în prezent, dar se aplică doar pe autostrăzi, drumuri expres sau drumuri europene.

Totuși, legislația rutieră îi obligă pe motocicliști să folosească luminile de întâlnire pe toată durata deplasării acestora pe drumurile publice, fără să se numească clar, ca în cazul șoferilor, categoriile de drum pe care trebuie respectată obligația.

Ce prevede mai exact noul Cod Rutier?

Noile modificări aduse Codului Rutier sunt destinate completării legislației naționale din domeniul circulației rutiere și urmează exemplul din alte state europene. Obiectivul urmărit prin modificarea Codului Rutier este de a reduce numărul de accidente auto pe drumurile publice.

Comisia Europeană pregătește noi reguli mai dure pentru șoferi

Uniunea Europeană pregătește reguli noi pentru șoferi, prin includerea de sancțiuni mai dure în cazul depășirii limitei legate de viteză și atunci când parchează contrar legii.

Având în vedere că peste 40% din abaterile rutiere transfrontaliere din Uniunea Europeană nu sunt sancționate, UE vrea reguli mai aspre și o mai bună colaborare între autoritățile din țările membre.

Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Astfel că, șoferii care vor avea abateri majore de la regulile de circulație, ar urma să rămână fără permisele de conducere nu doar în țara în care a fost comisă încălcarea, ci și în toată Uniunea Europeană.

Comisia Europeană, ar urma să modifice actuala directivă privind permisele de conducere, adoptată în 2006, cu scopul de a îmbunătăți siguranța rutieră și de a facilita libera circulație.

Citește și: Modificarea kilometrajului real al unei mașini va fi interzisă prin lege. Odometrele defecte trebuie reparate sau înlocuite “fără întârziere”. Legea a fost publicată în Monitorul Oficial

Noua propunere va ține seama de noile provocări în materie de mobilitate, în special în domeniul digital, și va contribui la îndeplinirea obiectivelor UE stabilite în Strategia pentru o mobilitate sustenabilă și inteligentă.

Noua inițiativă se bazează pe Directiva 2006/126/CE, care urmărea să îmbunătățească siguranța rutieră și să faciliteze libertatea de circulație prin:

– introducerea unui model de permis de conducere unic la nivelul Uniunii Europene, obligatoriu pentru toți conducătorii auto începând cu anul 2033, cu scopul de a asigura o protecție sporită împotriva fraudei și a falsificării;

– clasificarea permiselor de conducere în funcție de tipurile de vehicule și de vârsta minimă pentru a le conduce;

– reînnoirea administrativă obligatorie a tuturor permiselor de conducere la fiecare 10 ani;

– o simplificare a sarcinii administrative pentru conducătorii auto care își schimbă locul de reședință în alt stat membru;

– aplicarea unor standarde minime comune privind cunoștințele și aptitudinile fizice și mentale ale conducătorilor auto;

– un acces progresiv la motociclete puternice, pe baza vârstei minime și a experienței anterioare pe motociclete mai puțin puternice;

– crearea unei rețele pentru schimbul de informații legate de permisele de conducere între autoritățile naționale (RESPER).