Antreprenorii care au o astfel de afacere trebuie, insa, sa cunoasca legislatia specifica si sa urmeze cativa pasi specifici pentru a pune pe picioare un business cu specific ambulant. Din acest articol poti afla de ce anume ai nevoie pentru a face comert stradal in Romania!
Cum obtii licenta pentru comertul stradal?
Pentru a practica activitati de tipul comertului ambulant este nevoie sa obtii o autorizatie. Licenta se va elibera de Consiliul Local al orasului din care faci parte, iar primul pas consta in completarea unui formular, prin intermediul caruia se solicita mai multe tipuri de informatii, printre care: numele tau complet, data nasterii, adresa, zona in care urmeaza sa activezi, dar si un orar de lucru, alaturi de descrierea bunurilor pe care le vei vinde.
Un caz particular il reprezinta comertul cu produse alimentare, situatie in care va fi nevoie de o aprobare suplimentare din partea Consiliului Local. Pe langa aceasta licenta, iti vor fi utile si doua fotografii de tip pasaport, dar si o suma de bani care sa reprezinte avansul. Atasat cererii tipizate pentru obtinerea licentei vei mai avea nevoie si de alte documente. Iata care sunt acestea:
Certificatul de inregistrare emis de Registrul Comertului.
Certificat fiscal emis de Directia Fiscala care sa ateste ca nu exista restante la bugetul local.
Contract de inchiriere a domeniului public.
Aviz sanitar.
Contract de inchiriere a rulotei, dupa caz.
Carte de identitate a rulotei.
Proiectul de amplasament al chioscului/rulotei/tonetei etc.
Echipamente fiscale necesare pentru comertul stradal
Vanzarea ambulanta necesita, de asemenea si echipamente fiscale specifice. Aparatura necesara pentru acest tip de afacere are rolul de a asigura fluiditatea si siguranta tranzactiilor, dar este utila mai ales pentru a desfasura activitatea in termeni legali.
Printre echipamentele in care ar trebui sa investesti se numara: case de marcat, imprimante fiscale, sisteme POS si poate chiar cititoare de coduri de bare. Este important sa optezi pentru echipamente de calitate, care sa iti optimizeze efortul, de aceea iti recomandam sa alegi un distribuitor autorizat, de unde sa poti achizitiona aparatura omologata. Pentru toate aceste echipamente se impune necesitatea unui contract de service, precum si accesorii precum role termice, sau sertare de bani si multe altele. Pe toate acestea le poti comanda de pe datecs.ro, un magazin virtual de incredere care iti ofera echipamente fiscale de calitate. Poti comanda case de marcat sau imprimante portabile de la Datecs, pentru a optimiza activitatea afacerii tale.