Comisia Europeană pregătește noi reguli mai dure pentru șoferi. Cei care vor depăși viteza legală vor primi amenzi mari sau vor rămâne fără permisul auto

Author: Cristina Mocanu
Actualizat: 04 ian 2024, 02:55

Șoferii care vor depăși limita legală de viteză vor risca amenzi mai mari.

Sursa: https://pixabay.com/

Comisia Europeană pregătește noi reguli pentru șoferi, prin includerea unor amenzi mai mari pentru cei care vor depăși limita de viteză.

Șoferii care vor depăși limita legală de viteză vor risca amenzi mai mari. Unii dintre aceștia vor putea să rămână fără permisul de conducere.

Comisia Europeană vrea să schimbe regulile de circulație

Uniunea Europeană pregătește reguli noi pentru șoferi, prin includerea de sancțiuni mai dure în cazul depășirii limitei legate de viteză și atunci când parchează contrar legii. Având în vedere că peste 40% din abaterile rutiere transfrontaliere din Uniunea Europeană nu sunt sancționate, UE vrea reguli mai aspre și o mai bună colaborare între autoritățile din țările membre.

Citește și: Cu ce ar putea fi înlocuite permisele de conducere. Măsura ar urma să fie aplicată începând cu anul 2030

Astfel că, șoferii care vor avea abateri majore de la regulile de circulație, ar urma să rămână fără permisele de conducere nu doar în țara în care a fost comisă încălcarea, ci și în toată Uniunea Europeană.

Comisia Europeană, ar urma să modifice actuala directivă privind permisele de conducere, adoptată în 2006, cu scopul de a îmbunătăți siguranța rutieră și de a facilita libera circulație.

Noua propunere va ține seama de noile provocări în materie de mobilitate, în special în domeniul digital, și va contribui la îndeplinirea obiectivelor UE stabilite în Strategia pentru o mobilitate sustenabilă și inteligentă.

În această propunere se arată că: „Siguranța rutieră în UE s-a îmbunătățit destul de mult în ultimii 20 de ani. Numărul de decese rutiere a scăzut cu 61,5%, de la aproximativ 51.400 în 2001 la aproximativ 19.800 în 2021. Cu toate acestea, îmbunătățirea siguranței rutiere nu a fost atât de puternică pe cât ar fi fost necesar”.

Citește și: Înmatriculări 2023: Ce trebuie să știți dacă doriți să înmatriculați un autoturism?

Ce va conține noua directivă europeană?

Noua inițiativă se bazează pe Directiva 2006/126/CE, care urmărea să îmbunătățească siguranța rutieră și să faciliteze libertatea de circulație prin:

– introducerea unui model de permis de conducere unic la nivelul Uniunii Europene, obligatoriu pentru toți conducătorii auto începând cu anul 2033, cu scopul de a asigura o protecție sporită împotriva fraudei și a falsificării;

Citește și: Informatii despre pulsul normal in functie de varsta

– clasificarea permiselor de conducere în funcție de tipurile de vehicule și de vârsta minimă pentru a le conduce;

– reînnoirea administrativă obligatorie a tuturor permiselor de conducere la fiecare 10 ani;

– o simplificare a sarcinii administrative pentru conducătorii auto care își schimbă locul de reședință în alt stat membru;

– aplicarea unor standarde minime comune privind cunoștințele și aptitudinile fizice și mentale ale conducătorilor auto;

– un acces progresiv la motociclete puternice, pe baza vârstei minime și a experienței anterioare pe motociclete mai puțin puternice;

– crearea unei rețele pentru schimbul de informații legate de permisele de conducere între autoritățile naționale (RESPER).

România a înregistrat cele mai multe accidente mortale din Uniunea Europeană

Aproximativ 19.900 de persoane şi-au pierdut viața în urma unui accident rutier în cursul anului trecut în Uniunea Europeană, o creștere cu 6% față de anul 2020.

Astfel că în perioada 2019-2020, numărul deceselor rutiere s-a diminuat cu 17%, în urma nivelului de trafic mai scăzut, ca urmare a restricțiilor impuse în pandemie.

Datele oficiale pentru primele șapte luni din 2022 arată o creștere de peste 10% a numărului de decese cauzate de accidente rutiere în Uniunea Europeană, față de perioada similară din 2021, dar tendința încă este sub nivelul de dinaintea pandemiei.

Comisia Europeană a anunțat în luna iulie că va fi aplicat noul regulament privind siguranța generală a vehiculelor, astfel că acesta introduce o serie de sisteme avansate obligatorii de asistență pentru conducătorul auto, cu scopul de a îmbunătăți siguranța rutieră, şi stabilește cadrul juridic pentru omologarea vehiculelor automatizate şi complet autonome în UE.

În România, 5-6 persoane își pierd viața zilnic în accidentele auto. Potrivit Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație, 80% dintre accidente sunt produse în mediul urban, iar 60% sunt din cauza traversărilor neregulamentare.

Sursă: capital.ro