Se schimbă permisul auto definitiv și apar amenzi mai mari pentru vitezomani! Comisia Europeană pregătește noi reguli mai dure pentru șoferi

Autor: Cristina Mocanu
Actualizat: 27 iun 2023, 15:25

Apar noi sancțiuni mai mari pentru vitezomani potrivit unui proiect lansat de către Comisia Europeană.

Sursa: pixabay.com

Apar noi sancțiuni mai mari pentru vitezomani potrivit unui proiect lansat de către Comisia Europeană.

Uniunea Europeană pregătește reguli noi pentru șoferi, prin includerea de sancțiuni mai dure în cazul depășirii limitei legate de viteză, dar și stabilirea la 18 ani a vârstei legale de susținere a examenului pentru obținerea permisului de conducere.

Apar noi reguli pentru șoferii din Uniunea Europeană

Comisia Europeană vrea să introducă reguli noi pentru șoferi, prin includerea de sancțiuni mai dure în cazul depășirii limitei legate de viteză, dar și stabilirea la 17 ani a vârstei legale de susținere a examenului pentru obținerea permisului auto.

Totuși, Islanda a ținut să precizeze că că nu vrea să modifice vârsta examenului de obținere a permisului auto. Ministrul islandez al Transporturilor, Sigurour Ingi Johannsson, nu este impresionat de propunerea Comisiei Europene de a armoniza cerințele pentru permisul de conducere în statele UE, deoarece aceasta ar stabili limita de vârstă la 18 ani.

Citește și: Apar amenzi noi: Ce riscă șoferii dacă uită să facă asta înainte să plece la drum

Propunerile au fost prezentate de Comisia Europeană la 1 martie și au fost discutate de miniștrii transporturilor din UE și din Spațiul Economic European, compus din statele UE plus Lichtenstein, Norvegia și Islanda.

Ministrul islandez a precizat: ”Cred că am implementat foarte bine acest lucru, menținând limita de vârstă la 17 ani, dar, în același timp, am început să înăsprim regulile și să facem lecțiile de șofat mult mai profesioniste ambițioase, punând la dispoziția tinerilor toate informațiile...

Avem deja rezultate. De aceea, nu cred că există vreun motiv pentru care să urmărim aceste idei”.

Comisia Europeană vrea să schimbe regulile de circulație

Uniunea Europeană pregătește reguli noi pentru șoferi, prin includerea de sancțiuni mai dure în cazul depășirii limitei legate de viteză și atunci când parchează contrar legii. Având în vedere că peste 40% din abaterile rutiere transfrontaliere din Uniunea Europeană nu sunt sancționate, UE vrea reguli mai aspre și o mai bună colaborare între autoritățile din țările membre.

Astfel că, șoferii care vor avea abateri majore de la regulile de circulație, ar urma să rămână fără permisele de conducere nu doar în țara în care a fost comisă încălcarea, ci și în toată Uniunea Europeană.

Comisia Europeană, ar urma să modifice actuala directivă privind permisele de conducere, adoptată în 2006, cu scopul de a îmbunătăți siguranța rutieră și de a facilita libera circulație.

Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Citește și: Modificarea kilometrajului real al unei mașini va fi interzisă prin lege. Odometrele defecte trebuie reparate sau înlocuite “fără întârziere”. Legea a fost publicată în Monitorul Oficial

Ce va conține noua directivă europeană?

Noua inițiativă se bazează pe Directiva 2006/126/CE, care urmărea să îmbunătățească siguranța rutieră și să faciliteze libertatea de circulație prin:

– introducerea unui model de permis de conducere unic la nivelul Uniunii Europene, obligatoriu pentru toți conducătorii auto începând cu anul 2033, cu scopul de a asigura o protecție sporită împotriva fraudei și a falsificării;

– clasificarea permiselor de conducere în funcție de tipurile de vehicule și de vârsta minimă pentru a le conduce;

– reînnoirea administrativă obligatorie a tuturor permiselor de conducere la fiecare 10 ani;

– o simplificare a sarcinii administrative pentru conducătorii auto care își schimbă locul de reședință în alt stat membru;

– aplicarea unor standarde minime comune privind cunoștințele și aptitudinile fizice și mentale ale conducătorilor auto;

– un acces progresiv la motociclete puternice, pe baza vârstei minime și a experienței anterioare pe motociclete mai puțin puternice;

– crearea unei rețele pentru schimbul de informații legate de permisele de conducere între autoritățile naționale (RESPER).

Sursă: capital.ro