Potrivit avocatnet.ro, Comisia Europeană a propus noi standarde privind Euro 7, pentru reducerea emisiilor poluante.
Ce înseamnă Euro 7 și ce prevăd noile reglementări propuse de Comisia Europeană
CE propune noi standarde pentru Euro 7, pentru reducerea emisiilor poluante provenite de la vehicule și îmbunătățirea calității aerului.
Începând cu 2025 noile autoturismele ar trebui să iasă din uzină, printre altele, cu modificări la sistemul de frânare.
Această normă reunește sub același regulament numărul emisiilor de oxid de azot pentru fiecare kilometru parcurs atât pentru mașinile pe benzină, cât și pentru cele diesel.
Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti
Printre noile cerințe se numără și asigurarea faptului că autoturismele noi rămân curate mai mult timp, respectiv că vehiculele respectă normele pentru o perioadă mai lungă decât cea din prezent.
Potrivit Comisie Europene “a prezentat o propunere de reducere a poluării atmosferice generate de autovehiculele noi vândute în UE pentru a îndeplini obiectivul ambițios al Pactului verde european de reducere la zero a poluării, menținând în același timp autovehiculele la prețuri accesibile pentru consumatori și promovând competitivitatea Europei”.
Pentru reducerea poluării, în special din orașe, s-a stabilit la nivel european ca vânzarea de mașini noi cu motoare pe benzină și motorină să fie interzisă din 2035. Astfel, prin introducerea normelor Euro 7, autoritățile europene vor să se asigure că mașinile produse până atunci, care vor mai rămâne în exploatare și după acel termen, poluează mai puțin.
Potrivit CE, noile norme de emisii vor contribui la:
- - un control mai bun al emisiilor de poluanți atmosferici provenite de la toate vehiculele noi: prin extinderea gamei de condiții de conducere care fac obiectul încercărilor privind emisiile în trafic. Acestea vor reflecta mai bine o gamă mai largă de condiții cu care se pot confrunta vehiculele în întreaga Europă, inclusiv temperaturi de până la 45°C sau călătorii de scurtă durată, tipice navetei zilnice;
- - actualizarea și înăsprirea limitelor pentru emisiile de poluanți: limitele vor fi mai stricte pentru camioane și autobuze, în timp ce pentru autoturisme și camionete se vor aplica cele mai scăzute limite existente, indiferent de combustibilul utilizat de vehicul. Noile norme stabilesc, de asemenea, limite de emisie pentru poluanții nereglementați anterior, cum ar fi emisiile de protoxid de azot provenite de la vehiculele grele;
- - reglementarea emisiilor provenite de la frâne și pneuri: standardele Euro 7 vor fi primele standarde de emisii la nivel mondial care fac mai mult decât să reglementeze emisiile țevilor de evacuare, și anume stabilesc limite suplimentare pentru emisiile de particule provenite de la frâne și pentru emisiile de micro-plastice provenite de la pneuri. Aceste norme se vor aplica tuturor vehiculelor, inclusiv celor electrice;
- - asigurarea faptului că autoturismele noi rămân curate mai mult timp: toate vehiculele vor trebui să respecte normele pentru o perioadă mai lungă decât cea în vigoare în prezent. Conformitatea pentru autoturisme și camionete va fi verificată până când aceste vehicule ating 200.000 de kilometri și vârsta de 10 ani. În prezent, normele Euro 6/VI stabilesc limitele la 100.000 de kilometri și cinci ani;
- - sprijinirea introducerii vehiculelor electrice: noile norme vor reglementa durabilitatea bateriilor instalate în autoturisme și camionete, pentru a spori încrederea consumatorilor în vehiculele electrice. Acest lucru va reduce, totodată, necesitatea înlocuirii bateriilor la începutul ciclului de viață al unui vehicul, scăzând astfel nevoia de materii prime critice necesare pentru producerea bateriilor;
- - utilizarea deplină a posibilităților digitale: normele Euro 7 vor garanta faptul că vehiculele nu sunt modificate și că emisiile pot fi controlate cu ușurință de către autorități prin utilizarea senzorilor din interiorul vehiculului pentru a măsura emisiile pe întreaga durată de viață a unui vehicul.
Până în anul 2035, standardele Euro 7 vor reduce emisiile totale de NOx provenite de la autoturisme și camionete cu 35% față de Euro 6 și cu 56% față de Euro VI pentru emisiile provenite de la autobuze și camioane.