Pasagerii care aleg să circule prin intermediul transportului aerian se confruntă cu numeroase probleme care le afectează și bugetul. Fie că este vorba despre refuzarea la îmbarcare a pasagerilor sau anularea zborurilor, pasagerii aerieni trebuie să primească despăgubiri din partea companiilor aeriene, în caz contrar s-ar putea reține avioanele companiilor în aeroporturile din România.
Companiile aeriene care nu își despăgubesc pasagerii nu vor mai putea zbura
Un proiect de ordonanță aflat în dezbatere publică la Ministerul Economiei propune modificarea Codului aerian, astfel încât drepturile pasagerilor aerieni să fie respectate. Acest proiect propune ca administratorii aeroporturilor să poată reține la sol aeronavele care sunt deținute de companiile aeriene care nu au plătit despăgubirile pasagerilor.
Prin intermediul acestui proiect de ordonanță, administratorul unui aeroport civil poate reține la sol, fie direct, fie la solicitarea furnizorului serviciilor de navigație aeriană, o aeronavă civilă.
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12
Citește și: Pensiile întârzie în luna martie 2025! Care să fie motivul?
„ Pentru a se asigura respectarea drepturilor pasagerilor aerieni de către operatorii de transport aerian, este esențială crearea unor instrumente legale adecvate prin care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, în calitate de organism responsabil cu supravegherea respectării drepturilor pasagerilor aerieni, poate monitoriza politicile operatorilor de transport aerian în materie de acordare de despăgubiri consumatorilor prejudiciați și îi poate obliga pe operatorii de transport aerian să își îndeplinească obligațiile de a despăgubi pasagerii în eventualitatea încălcării drepturilor acestora, în modalitățile agreate de consumatorii prejudiciați, respectiv compensații financiare sau vouchere”, este
explicat în nota de fundamentare ce însoțește proiectul, potrivit avocatnet.ro.Companiile aeriene le pot oferi pasagerilor afectați compensații de până la 600 de euro, însă acestea pot fi obținute doar în cazul în care sunt făcute solicitări scrise.
Soluția drastică pentru companiile aeriene
Codul aerian prevede ca în situația pasagerilor cărora li se refuză îmbarcarea împotriva voinței lor ar trebui să aibă posibilitatea de a-ș i anula zborul, cu rambursarea costului biletelor sau să-și poată continua zborul, în condiții satisfăcătoare și să beneficieze de servicii corespunzătoare pe durata așteptării
În cazul în care pasagerilor le sunt anulate zborurile, atunci ar trebui să aibă posibilitatea de a obține rambursarea costului biletelor sau redirecționarea în condiții satisfăcătoare și să beneficieze de servicii corespunzătoare pe durata așteptării unui zbor următor, potrivit eur-lex.europa.eu.