Pentru a beneficia de măsurile de plafonare și compensare a facturilor de gaze naturale, consumatorii trebuie să îndeplinească anumite condiții impuse de stat. Astfel, un număr semnificativ de persoane nu au fost eligibile, astfel că au fost nevoite să plătească facturile întregi.
Condiții pentru a beneficia de măsurile de plafonare și compensare a facturilor de gaze naturale. Cine nu va plăti facturi mai mici?
În România, prețurile la gaze naturale și energie electrică au explodat în ultimele luni, acestea fiind determinate de mecanisemele de piață.
Consumatorii care nu îndeplinesc aceste condiții nu vor putea beneficia de compesarea facturilor la gaze naturale în 2022, potrivit informațiilor oficiale.
Citeste si: Ce trebuie să știe clienții casnici care riscă să fie debranșați de la curent
Ce trebuie să facă cei care vor să plătească facturi mai mici la gaze naturale?
Pentru a beneficia de schema de ajutor propusă de stat, consumatorii casnici trebuie, în primul rând, să fie persoane fizice. Pentru clienții non-casnici este nevoie de completarea unei cereri și de prezentarea unei declarații pe proprie răspundere prin care clientul să declare că apariține categoriei din care fac parte IMM-urile și microîntreprinderile pentru
a beneficia de plafonare și compensare a facturilor de gaze naturale.Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Pentru compensarea facturilor la gaze naturale, consumatorii trebuie să se încadreze în anumite limitele de consum, după cum urmează:
- noiembrie- 1.649,05 kWh;
- decembrie- 2.405,61 kWh;
- ianuarie- 2.762,51 kWh;
- februarie- 2.512,56 kWh;
- martie- 2.330,27 kWh.
Practic, limita maximă de consum este 1.000 de m 3 pentru cele 5 luni. Pentru a se asigura că se încadrează în aceste limite, consumatorii ar trebui să verifice în mod constant contoarele și să transmită indexul lunar.
Cum își poate da seama o persoană dacă factura pe care a primit-o este fără compensare?
În momentul în care primesc facturile, românii trebuie să fie atenți la câteva detalii pentru a-și da seama dacă acestora le-au fost aplicate măsurile de plafonare și compensare. Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a precizat că pe fiecare factură ar trebui să existe o rubrică dedicată plafonării și compensării, astfel că acolo unde lipsește, fie factura a fost calculată greșit, fie costul este prea mic pentru a fi compensată.
„În factura care vine fiecăruia acasă există o rubrică de plafonare, există o rubrică de compensare. Dacă acele rubrici nu sunt, dacă nu există rubrici pentru plafonare și compensare, înseamnă că ori e greșită factura, ori prețul e suficient de jos, sub acele prețuri minime, acolo nu ai ce compensa. Nu vor fi multe cazuri din ianuarie. Evident, dacă vine următoarea factură, și aceea nerefăcută, eu cred că până la urmă se poate merge la retragerea licenței acelui furnizor care nu respectă legea, pentru că nu poți să te joci cu oamenii”, a precizat ministrul Energiei, Virgil Popescu.