Cum adopta companiile inteligența artificială generativă pentru angajați... sau nu

Autor: Bogdan Frațilă
Actualizat: 23 iun 2024, 01:55

Companiile se străduiesc să facă față creșterii rapide a inteligenței artificiale generative, unele dintre ele grăbindu-se să adopte această tehnologie

Sursa: PixaBay

Companiile se străduiesc să facă față creșterii rapide a inteligenței artificiale generative, unele dintre ele grăbindu-se să adopte această tehnologie

Companiile se străduiesc să facă față creșterii rapide a inteligenței artificiale generative, unele dintre ele grăbindu-se să adopte această tehnologie ca instrument de lucru pentru angajați, în timp ce altele o evită- cel puțin pentru moment.
Pe măsură ce inteligența artificială generativă- tehnologia care stă la baza ChatGPT și a altor instrumente similare- se infiltrează aparent în fiecare colț al internetului, marile corporații se luptă să afle dacă eficiența sporită pe care o oferă depășește posibilele riscuri legate de drepturile de autor și de securitate.

Unele companii au adoptat interdicții interne privind instrumentele de inteligență artificială generativă, în timp ce încearcă să înțeleagă mai bine această tehnologie, iar altele au început deja să prezinte angajaților această tehnologie la modă în moduri proprii.

Interzicerea AI? Adoptarea AI? 

Multe companii importante au blocat în totalitate utilizarea internă a ChatGPT, inclusiv JPMorgan Chase, Northrup Grumman, Apple, Verizon, Spotify și Accenture, potrivit detectorului de conținut AI Originality.AI,

mai multe dintre ele invocând preocupări legate de confidențialitate și securitate. Liderii de afaceri și-au exprimat, de asemenea, îngrijorarea cu privire la faptul că angajații ar putea introduce informații confidențiale în ChatGPT și că aceste informații sensibile ar putea apărea în altă parte ca rezultat al instrumentului.
Atunci când utilizatorii introduc informații în aceste instrumente, "nu știi cum vor fi folosite", a declarat în martie pentru CNN Mark McCreary, copreședinte al departamentului de confidențialitate și securitate a datelor din cadrul firmei de avocatură Fox Rothschild LLP.
"Acest lucru ridică îngrijorări deosebit de mari pentru companii. Pe măsură ce din ce în ce mai mulți angajați adoptă ocazional aceste instrumente pentru a se ajuta cu e-mailurile de serviciu sau cu notițele de la întâlniri, McCreary a spus: "Cred că oportunitatea ca secretele comerciale ale companiei să fie aruncate în aceste diferite AI-uri va crește."
Dar ezitarea corporațiilor de a primi AI generativă ar putea fi temporară.

"Companiile care se află pe lista celor care interzic AI generativă au, de asemenea, grupuri de lucru interne care explorează utilizarea AI", a declarat Jonathan Gillham, CEO al Originality.AI, subliniind modul în care companiile din industriile mai puțin atente la riscuri au fost mai rapide în a lua măsuri împotriva tehnologiei, în timp ce își dau seama de cea mai bună abordare pentru o utilizare responsabilă. "Să le ofere tuturor angajaților acces la ChatGPT și să le spună "distracție plăcută" este un risc necontrolat prea mare pe care și-l pot asuma, dar asta nu înseamnă că nu își spun: "la
naiba, uite ce eficiență de 10x, 100x putem bloca atunci când vom afla cum să facem acest lucru într-un mod care să mulțumească toate părțile interesate" în departamente precum cel juridic, financiar și contabilitate.
În rândul companiilor media care produc știri, redactorul-șef al Insider, Nicholas Carlson, i-a încurajat pe reporteri să găsească modalități de a utiliza IA în redacție. "Se apropie un tsunami", a declarat el în aprilie. "Putem fie să ne urcăm pe el, fie să fim nimiciți de el.
Dar va fi foarte amuzant să îl călărești și ne va face mai rapizi și mai buni". Organizația a descurajat personalul să pună detalii despre surse și alte informații sensibile în ChatGPT. Lanțul de ziare Gannett a pus pe pauză utilizarea unui instrument de inteligență artificială pentru a scrie articole sportive din licee, după ce tehnologia numită LedeAI a făcut mai multe greșeli în articolele sportive publicate în ziarul The Columbus Dispatch în luna august.
Dintre companiile care interzic în prezent ChatGPT, unele discută despre utilizarea viitoare odată ce vor fi rezolvate problemele de securitate. UBS a estimat că ChatGPT a ajuns la 100 de milioane de utilizatori activi lunar în ianuarie, la doar două luni de la lansare.
Această creștere rapidă a lăsat inițial marile companii să se străduiască să găsească modalități de a o integra în mod responsabil. Acest proces este lent pentru companiile mari. Între timp, vizitele pe site-ul web al ChatGPT au scăzut pentru a treia lună consecutiv în luna august, creând presiune pentru marile companii de tehnologie pentru a susține interesul popular față de instrumente și pentru a găsi noi aplicații de întreprindere și modele de venituri pentru produsele de inteligență artificială generativă.
"Noi, la JPMorgan Chase, nu vom lansa genAI până când nu vom putea atenua toate riscurile", a declarat Larry Feinsmith, șeful JPM pentru strategie tehnologică globală, inovație și parteneriate, în cadrul Databricks Data+ AI Summit din iunie. "Suntem entuziasmați, lucrăm la aceste riscuri în timp ce vorbim, dar nu o vom lansa până când nu vom putea face acest lucru într-un mod complet responsabil, iar acest lucru va dura ceva timp." Northrop Grumman a declarat că nu permite accesul datelor interne pe platforme externe "până când aceste instrumente nu sunt complet verificate", potrivit unui raport din martie al Wall Street Journal. De asemenea, Verizon le-a spus angajaților într-un discurs public în februarie că ChatGPT este interzis "[a]a cum este în prezent" din cauza riscurilor de securitate, dar că societatea dorește să "îmbrățișeze în siguranță tehnologia emergentă".

Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Companiile care creează instrumente de inteligență artificială personalizate

"Ei nu așteaptă doar să rezolve lucrurile. Cred că lucrează în mod activ la integrarea inteligenței artificiale în procesele lor de afaceri în mod separat, dar fac acest lucru într-un mod care nu le compromite informațiile", a declarat pentru CNN Vern Glaser, profesor asociat de antreprenoriat și întreprinderi familiale la Universitatea din Alberta. "Ceea ce veți vedea la multe dintre companiile care vor folosi strategii de inteligență artificială, în special cele care au propriul conținut unic, vor ajunge să își creeze versiunea lor personalizată de inteligență artificială generativă."
Mai multe companii- și chiar și ChatGPT însuși- par să fi găsit deja propriile răspunsuri la dilema securității genAI din lumea corporatistă.
Walmart a introdus un instrument intern "Asistentul meu" pentru 50.000 de angajați ai corporației, care îi ajută cu sarcini repetitive și idei creative, potrivit unei postări pe LinkedIn din august a lui Cheryl Ainoa, EVP of New Businesses and Emerging Technologies la Walmart, și Donna Morris, Chief People Officer. Instrumentul este menit să stimuleze productivitatea și, în cele din urmă, să ajute la orientarea noilor lucrători, potrivit postării.
Giganții din domeniul consultanței McKinsey, PwC și EY salută, de asemenea, genAI prin metode interne, private. PwC a anunțat o "Fabrică de AI generativă" și a lansat în august propriul instrument "ChatPwC", alimentat de tehnologia OpenAI, pentru a ajuta angajații cu întrebări legate de taxe și reglementări, ca parte a unei investiții de 1 miliard de dolari pentru scalarea capacității de AI.
McKinsey a introdus "Lilli" în august, o soluție genAI în care angajații pot pune întrebări, sistemul agregând apoi toate cunoștințele firmei și scanând datele pentru a identifica date relevante "Cu Lilli, putem folosi tehnologia pentru a accesa și valorifica întregul nostru corp de cunoștințe și active pentru a atinge noi niveluri de productivitate", a scris în anunț Jacky Wright, partener senior și director de tehnologie și platformă la McKinsey. conținut, rezumă punctele principale și oferă experți.
EY investește 1,4 miliarde de dolari în această tehnologie, inclusiv în "EY.ai EYQ", un model intern de limbaj mare, precum și în instruirea în domeniul IA pentru angajați, potrivit unui comunicat de presă din septembrie
Instrumente precum MyAssistant, ChatPwC și Lilli rezolvă unele dintre preocupările corporatiste legate de sistemele genAI prin adaptări personalizate ale tehnologiei genAI, oferind angajaților o alternativă privată, închisă, care își valorifică capacitatea de a crește eficiența și elimină riscul de scurgeri de drepturi de autor sau de securitate.

Citește și: iPhone 15 ajunge pe rafturile din întreaga lume. Iată ce trebuie să știți

Citește și: Marea Britanie se pregătește să aprobe acordul modificat dintre Microsoft și Activision

Citește și: Sonda aduce o rocă de asteroid pe Pământ

 


În ediția de astăzi a emisiunii „Casa Iubirii”, Rebecca a continuat să își susțină părerea conform căreia Criss și Antoni s-ar fi cunoscut în afara show-ului matrimonial.