Prin anii 2000, un anume joc video și un anume film cu mașini „tunate” cucereau lumea. Brusc, toți băieții cool își doreau să-și modifice mașinile, indiferent că erau bolizi sau Dacii de 20 de ani. Iar primul și cel mai la îndemână pas era schimbarea sistemului audio: boxe cât mai mari, amplificator puternic și neoane cât pentru o mică discotecă.
Cu timpul, neoanele au cam ieșit din trenduri. Dar ideea de a-ți „tuna” sistemul audio rămâne valabilă, mai ales pentru cei cu mașini mai vechi de 10 ani, care n-au prins noțiunea de Bluetooth sau CarPlay. Poate că eforturile nu mai sunt atât de mari și nu mai trebuie să știi „niște băieți” ca să faci rost de boxe sau alte piese. Ba chiar poți să le iei în rate de la Flanco.
Mai mult decât track-uri
În general, sistemul audio original al unei mașini nu este chiar rău. Dimpotrivă, are marele avantaj că este perfect calibrat. Doar că, la unele modele, parcă simți nevoia de mai multă putere. Și, mai important, de mai multă libertate. Pentru că mașinile mai vechi vin cu CD playere fără intrare USB și care nu pot să redea decât fișiere track. Adică, ești limitat la CD-uri cu cel mult 15 piese pe ele. O situație care tinde să-ți facă torpedoul foarte aglomerat.
Soluția simplă este să schimbi CD player-ul. Pe vremuri, când erau doar 5 modele pe piață, principala problemă era că nu găseai un CD player care să arate cât de cât similar cu restul bordului. Astăzi însă, oferta este suficient de generoasă. Și poți nimeri mai ușor un model care să aibă măcar luminile de aceeași culoare cu cele din panoul tău central. În plus, producătorii au ținut și ei ritmul cu tehnologiile. Un CD player nou sigur îți va permite să conectezi sitck-uri USB și chiar să-ți sincronizezi telefonul prin Bluetooth. Iar unele îți permit chiar să redai piese în format FLAC, adică la o calitate net superioară MP3-ului.
O altă modalitate de a asculta mai multe piese cu mai puțin efort este printr-un modulator FM. Înainte să zici „pas” cu ton răspicat, trebuie să știi că și aici s-au schimbat destul de mult lucrurile. Modulatorul FM este un dispozitiv care transmite piese de pe un stick sau de pe telefonul tău, pe o anumită frecvență radio. E ca și cum ai avea propriul tău post radio, care te însoțește peste tot în mașină. Problema e calitatea sunetului, care este și ea ca la radio. Uneori chiar mai slabă. Din fericire, noile dispozitive de acest gen se descurcă mult mai bine ca pe vremuri. Și marele avantaj este că nu trebuie să atingi niciun cablu din actualul tău sistem. Este soluția cea mai puțin intrusivă.
Mai mult decât șlagăre
În ultimii ani, producătorii auto s-au orientat către parteneriate cu firme serioase din domeniul audio. Dar la mașinile mai vechi, boxele erau acolo doar ca să ai la ce asculta știrile sau șlagăre fără bas. Dacă ești în această situație, n-ar fi rău să le schimbi. Mai ales că nu implică foarte mult efort. Chit că noile boxe vor fi la fel de mari, va conta enorm faptul că sunt moderne, create din materiale mai bune și produse de o firmă serioasă. Există totuși și o capcană. Nu te concentra pe cât de mult bas „scoate” noul sistem. Mai degrabă, caută să ai un sunet echilibrat și rotund, care să surprindă toate nuanțele unei piese. Să se audă bine la volum cât mai mare, să deslușești fiecare instrument și fiecare vers în același timp.
Investiția în sistemul audio al mașinii tale este o investiție în experiența ta de drum, mai ales dacă ești iubitor de muzică. Și un sistem de calitate poate să-ți schimbe total părerea despre o piesă, să te facă să o apreciezi pentru că auzi tot ce are de oferit. Ca să ajungi în acel punct, poți să plătești sume astronomice sau doar câteva sute de lei. Însă, pentru orice variantă, ai CardAvantaj la dispoziție, care te ajută să împarți suma în rate mai ușor de plătit.