Un start-up olandez va realiza prima mașină solară din lume, iar în primă fază vor fi construite 1.000 de modele.
Cum arată prima mașină solară din lume
Compania olandeză Lightyear urmează să construiască prima mașină solară din lume. Aceasta va fi dotată cu panouri solare pe capotă și putea să ruleze timp de două luni fără să fie încărcată, pe timp de vară în Amsterdam, iar în Portugalia aproximativ șapte luni.
Astfel că, în timp ce piața este plină de prototipuri de vehicule care sunt alimentate la rețeaua electrică, o serie de companii fac eforturi pentru ca mașina cu încărcare solară să devină reală.
În ultima categorie se regăsește și compania Lightyear, cu un start-up vechi de șase ani, care are în plan să producă aproximativ 1000 de exemplare ale modelului la o unitate Valmet Automotive Oyj din Finlanda, începând, în primă fază, cu câte o mașină pe săptămână.
Compania a reușit s strângă deja 150 de precomenzi, doar că ritmul asamblării este extrem de redus.
Reprezentanții Lightyear au anunțat că se poate autoturismul se poate alimenta singur pentru 40 de mile în fiecare zi, în plus față de puterea pe care o poate obține prin conectarea la rețeaua electrică.
Citește și: Începe producția primului autoturism echipat cu panouri solare! La ce preț se va ridica o astfel de mașină
Cât va costa unul dintre cele 1000 de unități care vor fi fabricate
Dezvoltatorul modelului Lightyear 0, a început asamblarea autoturismului cu un preț de 250.000 de euro într-un ritm redus. Abia la jumătatea anului viitor este estimată atingerea unei cadențe de cinci unități pe săptămână, ceea ce înseamnă că majoritatea celor 150 de clienți își vor primi mașinile până la finalul lui 2023.
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
Citește și: Persoanele cu dizabilități primesc ajutor din partea statului! Despre ce este vorba
CEO și cofondator al proiectului Lightyear, Lex Hoefsloot, a declarat că asamblarea mașinilor este realizată la uzina Valmet din Finlanda, între dezvoltator și producător existând un contract pentru doar 1.000 de unități, și în funcție de cerere, acest volum ar urma să fie majorat.
În acest moment Atlas Technologies se axează pe asamblarea modelelor Lightyear 0, iar în paralel, a dezvoltat și modelul Lightyear 2, mult mai accesibil. Acest al doilea vehicul are în prezent un preț estimat la 30.000 de euro însă producția lui nu va demara mai devreme de 2025.
Spre deosebire de primul model, a doua mașină are deja clienți inclusiv printre companiile de leasing și car-sharing. Conform fondatorului Lex Hoefsloot, există deja precontracte cu companiile LeasePlan și MyWheels.
Acesta a declarat oficial că modelul Lightyear 0, aflat deja în producție, poate fi condus, fără reîncărcare de la priză, circa două luni de vară în Amsterdam și până la șapte luni în Portugalia, deoarece pe lângă un sistem de alimentare clasic pentru mașinile electrice, acest vehicul își poate asigura prin panourile curbate amplasate pe plafon și capota motorului o autonomie zilnică de aproximativ 70 km.
Citește și: Stații de încărcare a mașinilor electrice București. Unde sunt plasate punctele de alimentare
În cazul în care mașina necesită să parcurgă un drum mai lung, Lightyear 0 se poate deplasa peste 700 km cu o singură încărcare. Asta pentru că la autonomia de 625 km (WLTP) asigurată de baterie după o încărcare completă se adaugă cei 70 km generați de panourile solare.
Reprezentanții Atlas Technologies au oferit argumente și pentru persoanele sceptice, în ceea ce privește durata bateriei, astfel că coeficientul aerodinamic de doar 0,19, greutatea de 1.575 kg, foarte mică pentru o mașină electrică având o lungime de cinci metri, are consumul de numai 10,5 kWh/ 100 km înregistrat la o viteză de 110 km/h.
Sursă: techcrunch.com