Cum îți dai seama că afacerea ta are nevoie de servicii de optimizare SEO

Author: Ana Filip
Actualizat: 01 sep 2023, 10:13

Pe cât de simplă ar părea la o privire superficială, pe atât de complicată este lumea marketingului online. De la dicționarul stufos de termeni și abrevieri pe care trebuie să îi cunoști pentru a înțelege cum să implementezi campanii de promovare, până la identificarea mixului de marketing care îți poate aduce cele mai bune rezultate, cu cele mai puține resurse, poate fi dificil să te ocupi pe cont propriu de promovarea online a afacerii tale. 

SEO, optimizarea pentru motoarele de căutare, presupune o serie de strategii și tehnici prin care este crescută vizibilitatea organică a site-ului tău, iar odată îndeplinit acest target, afacerea va fi impactată în mod pozitiv prin mai multe vânzări, mai mult engagement, mai multe vizite pe site etc. Practic, SEO te poate ajuta în mai multe aspecte care țin de performanța afacerii tale. Totuși, cum îți dai seama dacă ai nevoie de servicii specializate de optimizare, servicii oferite de agenții de marketing online așa cum este și Limitless.ro? Există mai multe situații care pot oferi indicii în acest sens, însă șase dintre ele sunt adesea prezente în realitatea zilnică a afacerilor din România. 

Iată cum poți analiza situația pentru a-ți da seama dacă ai nevoie de ajutorul specialiștilor pentru SEO:

1. Scăderea rankingului sau vizibilitate scăzută în Google 

Dacă acum un an site-ul tău se poziționa în primele cinci poziții din SERP pe principalele cuvinte cheie pe care le urmăreai, iar acum nici măcar nu mai este prezent pe prima pagină - este un semnal de alarmă. De asemenea, dacă site-ul tău are o vizibilitate scăzută și nu a ajuns niciodată pe prima pagină, ci este pierdut prin miile și milioanele de rezultate oferite de Google pentru diverse interogări - este la fel alarmant! 

Deși rankingul poate a fost impactat de schimbările de algoritm ale lui Google, cu siguranță nu este benefic pentru afacerea ta să nu fie prezentă în prima pagină de rezultate. Așadar, apelând la o agenție care oferă servicii de promovare SEO, vei putea afla care au fost cauzele scăderii rankingului și vei putea pune la cale împreună cu specialiștii agenției un plan format din mai mulți pași prin care să redobândești poziția bună din SERP.  

2. Îți lipsește o strategie coerentă, bine pusă la punct 

SEO nu poate fi făcut „după ureche” sau fără o planificare detaliată. Este nevoie să știi care sunt schimbările de ordin tehnic care trebuie implementate, care este strategia de link building, cum și când să postezi conținut pe blog, cum se introduc noile produse etc. Partea bună este că o strategie bine pusă la punct contribuie la optimizarea costurilor de promovare - nu vei fi nevoit să revii asupra unor aspecte la care ai lucrat anterior, dar ai lucrat superficial pentru că nu ai avut destul timp. Apelând la o agenție SEO, totul va fi realizat de către profesioniști! 

3. Observi că performanța competitorilor este net superioară 

Dacă vrei să ai o afacere de succes, cu siguranță ești conștient de faptul că trebuie să fii la curent cu ceea ce fac competitorii tăi. Ei bine, atunci când observi că aceștia sunt poziționați mai bine în Google și nu reușești să îți dai seama ce fac mai bine decât tine, specialiștii te pot ajuta și aici. Prin analiza competitorilor, se pot afla numeroase detalii care țin de strategia SEO pe care o aplică și pot fi identificate cele mai bune tehnici prin care să optimizezi propriile eforturi de SEO. Astfel, vei avea oportunitatea să ajungi la aceleași performanțe sau chiar la performanțe mai bune! 

4. Traficul organic este într-un picaj liber

SEO se bazează pe atragerea de trafic organic pe site, adică vizitele de aici nu sunt o cauză a reclamelor plătite, ci oamenii au dat peste site-ul tău în SERP și au decis să îl acceseze. În situația în care ai aplicat diverse tehnici SEO, ai reușit să obții un boom de vizite organice, dar acum acest trafic este în scădere și nu știi cu ce ai greșit sau ce ai putea face pentru a remedia situația - o agenție de online marketing care oferă servicii SEO va găsi soluția. Poate ai aplicat fără să îți dai seama tehnici grey-hat, fapt ce a atras anumite penalizări din partea algoritmului Google, sau poate că site-ul tău nu este optimizat pentru mobile first indexing. Oricare ar fi problema care duce la scăderea traficului, ea poate fi identificată și remediată cu ajutorul specialiștilor. 

5. Site-ul tău nu are o structură organizată și optimizată

Elementele care țin de structura site-ului, numele produselor, tipul URL-urilor, arhitectura informației etc., sunt esențiale pentru un site care să aibă succes organic. Optimizarea acestor elemente nu doar că ajută algoritmul să înțeleagă mai bine ce produse sau servicii oferi, ci ajută și utilizatorii să navigheze mai ușor pe site, oferindu-le semnale pozitive care duc la formarea încrederii. Astfel, dacă site-ul tău este puțin.. haotic, meniul nu este intuitiv și numele produselor sau descrierile lor nu respectă cele mai de bază concepte din SEO, este timpul pentru o schimbare. 

6. Rata de conversie nemulțumitoare raportată la eforturile de timp și bani

Dacă atragi îndeajuns de mulți utilizatori pe site, dar nu reușești să îi transformi în clienți, este o problemă. O rată de conversie mică poate semnala mai multe probleme, unele dintre acestea putând fi rezolvate cu ușurință aplicând tehnici SEO. Spre exemplu, poate că site-ul nu este optimizat pentru a facilita o navigare ușoară, poate utilizatorii întâmpină probleme în a găsi cele mai relevante informații etc. Cu o analiză obiectivă a site-ului, specialiștii dintr-o agenție vor avea ocazia să observe care sunt aspectele care pot fi îmbunătățite și îți vor oferi modalități prin care vei putea crește rata de conversie. 

Așadar, dacă te afli într-unul dintre aceste scenarii sau dacă pur și simplu îți dorești să obții performanțe mai bune, să îți îmbunătățești prezența online cu ajutorul SEO, apelează cu încredere la o agenție de marketing digital. Înainte de a face o alegere, oferă-ți o perioadă de câteva zile pentru a te gândi care sunt obiectivele tale concrete de marketing, ce vrei să obții de pe urma colaborării, iar mai apoi analizează care sunt agențiile care par a se plia cel mai bine pe nevoile tale de promovare. Este recomandat să te uiți peste portofoliu și să cauți cât mai multe recenzii sau testimoniale pentru a afla mai multe informații despre calitatea serviciilor și feedback-ul general. În cele din urmă, când vei contacta o agenție și vei începe discuțiile cu specialiștii de acolo, asigură-te că există puțină chimie între voi, că aveți o serie de valori comune și conexiunea este una pozitivă. 

 

 


În ediția de astăzi a emisiunii „Casa Iubirii”, Rebecca a continuat să își susțină părerea conform căreia Criss și Antoni s-ar fi cunoscut în afara show-ului matrimonial.