Crearea de aplicatii mobile nu e treaba usoara. Dupa luni de munca asidua, testari si vanare de buguri, aplicatia ta e gata sa ajunga in telefoanelor milioanelor de utilizatori. Te incanta acest prospect, nu? Afla ca acele milioane de descarcari nu se intampla peste noapte si, in niciun caz de la sine. Ai nevoie de putina promovare facuta corect pentru ca utilizatorii sa afle de proiectul tau. In articolul de mai jos, iti oferim cateva sugestii despre cum sa-ti promovezi corect si eficient noua aplicatie.
Investeste intr-un video demo
Cu un video poti spune mai multe decat cu un bloc de text intr-o reclama pe Facebook. Iti recomandam un video scurt, de aproximativ 30 de secunde, bazat pe principiul “De ce? Cum? Ce?”. Poti asigna o echipa interna sa se ocupe de el sau poti lucra cu un profesionist. Iar odata ce acest video e gata, nu uita sa il promovezi pe social media. Il poti integra intr-un articol de blog, intr-o postare promovata pe Facebook sau pe canalul tau de Youtube.
Pune accentul pe SEO si ASO
Toate cuvintele din URL-ul site-ului de prezentare al aplicatiei tale vor aparea in rezultatele Google in momentul in care un potential client va cauta o aplicatie mobila. Iar cand uploadezi aplicatia in Play Store sau App Store, ia in considerare alti factori care ii vor ajuta pe utilizatori sa te gaseasca mai repede - titlul, descrierea aplicatiei si keyword-urile sunt extrem de importante. De exemplu, atunci cand cineva cauta aplicatii calendar, vrei ca tu sa fii in primele 5 rezultate. Nu trebuie decat sa iti rezervi putin timp pentru a studia cele mai cautate cuvinte relevante pentru tine si cum rancheaza ele in cautarile Google.
Atrage atentia cu un teaser
Foloseste-te de un mic truc psihologic pentru a-ti face aplicatia cunoscuta chiar dinainte sa o lansezi. De obicei, cand ceva este interzis sau misterios, oamenii vor neaparat sa-l aiba. Creeaza o pagina speciala in acest scop, in care sa dai cat mai putine informatii despre aplicatia ta insa textul sa-i faca pe oameni sa vrea sa stie mai mult si eventual, sa se inscrie pe lista de subscriberi.
Retentie, nu atragere
Daca ai reusit sa-ti formezi un mic grup de clienti, raspunde-le la orice intrebare, cere-le feedback si comunica. Doar asa vei putea obtine feedback valoros pentru dezvoltarea continua a aplicatiei iar oamenii care se simt importanti pentru o companie vor aduce si mai multi clienti.
Aplica pentru premii
Periodic, se organizeaza “decernari” de premii pentru aplicatii. Cand aplicatia ta este nominalizata, te vei bucura de expunere, review-uri si descarcari cat sa-ti ajunga pentru urmatorul proiect. Daca stii ca aplicatia ta mobila este relevanta si utila intr-un anumit domeniu, nu ezita sa participi la aceste concursuri.
Iconita face diferenta
De cate ori nu ai descarcat o aplicatie doar pentru ca logoul ti se parea reusit? Nu esti singurul care gandeste asta, iar un logo simplu dar de efect va atrage noi utilizatori. Ia exemplu de la Instagram, Facebook sau Youtube, ale caror iconite simple sunt cunoscute in toata lumea.