Românii ce își doresc să afle ce vechime în muncă au acumulat pot să descopere această informație online, din confortul propriei case. Tot ce trebuie să facă românii pentru a afla în 2024 ce vechime au acumulat în muncă este să își creeze un cont de utilizator pe site-ul oficial al Casei Naționale de Pensii Publice. Iată care este procedura online.
Cum poți afla în 2024 ce vechime ai acumulat în muncă
Românii curioși de ce vechime în muncă au acumulat până în anul 2024 pot să afle online întreaga perioadă acumulată din evidențele autorităților. Primul pas pe care trebuie să îl facă românii este să își creeze un cont pe site-ul oficial al Casei Naționale de Pensii Publice. Pentru a avea parte de acces la informațiile referitoare la vechimea în muncă acumulată trebuie ca românii să completeze un formular online, pe care ulterior îl vor tipări și duce la casa locală de pensii.
Citește și: Cât costă un an de vechime în muncă? Valoarea va crește începând cu data de 1 iulie 2024
Alături de acest formular, românii trebuie să prezinte la casa locală de pensii și actul de identitate, atât originalul, cât și o copie a acestuia. Persoanele ce au o semnătură electronică nu trebuie să se deplaseze la sediul casei de pensii, folosindu-se de semnătura electronică pentru a completa formularul.
Cererea semnată electronic se va transmite pe e-mail la oricare casa teritorială de pensii, împreună cu o copie a actului de identitate.Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
Citește și: Schimbare la toate magazinele din țară! Ce trebuie să știe gospodinele înainte să facă plăți cu cardul
Ulterior, românii vor primi un email cu ajutorul căruia își vor putea seta parola contului.
Acesta este ultimul pas pe care trebuie să îl realizeze românii pentru a intra în contul personal din site-ul CNPP.Procedura online pas cu pas
Pentru a afla vechime în muncă acumulată pe parcursul anilor, trebuie să intrăm pe site-ul oficial al Casei Naționale de Pensii Publice și să apăsăm pe butonul „Autentificare” din colțul din dreapta-sus. Imediat se va deschide o nouă pagină în care se va solicita e-mail-ul și parola setate contului, după care se apăsăm pe „Autentificare”.
Acum că am ajuns în contul nostru trebuie să alegem opțiunea de „Datele mele din sistemul public de pensii” din meniul pus la dispoziție de site. Din opțiunea „Datele mele din sistemul public de pensii” putem alege vrem să primim stagiile lunare de cotizare înregistrate începând cu anul 2001 sau stagiile anuale de cotizare înregistrate în evidențele CNPP. Alegem varianta pe care o dorim, în funcție de detaliile pe care vrem să le observăm, și apăsăm pe „Generează raport actualizat”.
Pentru a vedea și vechimea de muncă acumulată înainte de 2001 trebuie să selectăm „Informații din carnetul de muncă” și să apăsăm pe „Generează raport actualizat”. Fiecare raport generat va dura câteva minute să se genereze și să devină disponibil în sistem. Pentru fiecare raport generat vom primi un e-mail de notificare, alături de raportul generat, ce poate fi descărcat în format PDF din contul de pe site-ul CNPP, potrivit alba24.ro.