Ministerul Muncii vine cu vești bune pentru români. Venitul minim de incluziune va înlocui, începând cu 2024, venitul minim garantat și alocația pentru susținerea familiei. Ajutorul este în valoare de 400 de lei.
Venitul minim de incluziune va înlocui venitul minim garantat și alocația pentru susținerea familiei
Guvernul României a implementat o nouă formă de ajutor financiar adresat cetățenilor români care se confruntă cu dificultăți financiare.
Ministerul Muncii a anunțat faptul că noul plan vizează să suplinească venitul minim garantat și alocația pentru susținerea familiei, aducând o perspectivă mai amplă și integrată în susținerea celor aflați în situații limită.
Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?
Venitul Minim de Incluziune (VMI) se compune din două elemente centrale: asistență pentru facilitarea integrării sociale și susținere pentru familiile cu copii. Suma alocată pentru sprijinul de incluziune va fi calculată în raport cu venitul net ajustat al familiei sau persoanei singure. În situația celor fără venituri, cuantumul maxim atinge 275 de lei lunar per membru al familiei sau 400 de lei lunar pentru persoanele singure care au peste 65 de ani.
Pentru familiile cu copii, sprijinul financiar va fi determinat în funcție de veniturile familiei și numărul de copii.Ce trebuie să faci pentru a beneficia de acest ajutor financiar în 2024
Pentru a beneficia de venitul minim de incluziune, solicitanții trebuie să depună o singură cerere, iar eligibilitatea va fi determinată în funcție de veniturile și structura familiei. Aceștia pot avea dreptul fie la ambele componente ale programului, fie doar la una dintre ele.
”Beneficiarilor de ajutor social și/sau de alocație pentru susținerea familiei li se recomandă ca pentru continuitatea acordării acestui tip de drepturi sociale să depună cererea până la 31 decembrie 2023, indiferent dacă familia/persoana singură va beneficia ulterior de una sau de ambele componente ale acestui beneficiu de asistență socială”,
susțin reprezentanții ministerului Muncii.Solicitările și documentele necesare se pot înregistra atât în format fizic, cât și electronic, la Serviciul Public de Asistență Socială de la nivelul autorității locale, respectiv primăriei comunei, orașului, municipiului sau a sectorului Municipiului București, în raza teritorială a cărei domiciliu sau reședință o au beneficiarii, similar procedurilor anterioare pentru acordarea altor beneficii sociale.