Cum răspund startup-urile și firmele mici la așteptăre clienților?

Autor: Bogdan Frațilă
Actualizat: 12 aug 2023, 02:20

Ecosistemul tehnologic din Europa se confruntă cu incertitudinea economică, ceea ce a determinat startup-urile să își reevalueze abordarea strategiei!

Sursa: PixaBay

Ecosistemul tehnologic din Europa se confruntă cu incertitudinea economică, ceea ce a determinat startup-urile să își reevalueze abordarea strategiei!

Nu este un secret că ecosistemul tehnologic din Europa se confruntă cu incertitudinea economică, ceea ce a determinat startup-urile să își reevalueze abordarea strategiei și a serviciilor pentru clienți. Un studiu recent realizat de American Express a constatat că 75% dintre întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) din Regatul Unit se orientează ca răspuns la schimbarea așteptărilor consumatorilor. Dar acest lucru nu este neapărat negativ.  "Vremurile de incertitudine sunt vremuri de reevaluare", declară pentru Sifted Amanda Salt, vicepreședinte, întreprinderi mici și mijlocii, servicii de carduri în Marea Britanie la American Express.

"Ceea ce își doresc consumatorii și ceea ce consideră prioritar este în schimbare. Din această cauză, start-up-urile își arată flexibilitatea prin schimbări în modul în care interacționează cu clienții lor." Iată cum pot aborda cel mai bine startup-urile această schimbare.

Diversificarea ofertelor

O modalitate de a răspunde la schimbarea așteptărilor clienților- și de a crește creșterea- este de a extinde modalitățile de a aduce venituri.

"Nimănui nu-i place ambiguitatea, așa că informarea clienților cu privire la orice noutăți sau schimbări este crucială pentru a crea încredere și loialitate"

Potrivit unui studiu realizat de American Express și Small Business Saturday, peste jumătate (54%) dintre IMM-urile din Marea Britanie diversifică ceea ce oferă clienților lor, în timp ce aproape o treime (30%) oferă servicii suplimentare. O altă opțiune pentru întreprinderi este îmbunătățirea comunicării cu clienții, un lucru deosebit de important în perioadele de incertitudine.

Cercetarea a arătat că 37% dintre IMM-uri caută să îmbunătățească comunicarea pentru a oferi servicii mai bune clienților existenți în următoarele câteva luni.

Menținerea relațiilor

Pentru Steve Coulson, CEO și cofondator al Kitt, un start-up cu sediul în Marea Britanie care găsește, proiectează și gestionează birouri, relația dintre mărci și public este esențială în actualul climat economic.

"Din punct de vedere economic, pentru fiecare client pe care îl pierzi, trebuie să câștigi alți doi.

Retenția este întotdeauna importantă. Mărcile trebuie nu doar să arate că înțeleg dificultățile cu care se confruntă clienții lor, ci și modul în care îi vor ajuta să treacă peste ele", spune el. "Companiile trebuie să se uite la baza de clienți pe care o aveau acum trei ani și apoi la cei care încă mai cheltuiesc cu ei și să analizeze ce este important pentru ei în acest moment.
Iar pentru cei care sunt în pericol, întreprinderile trebuie să ia în considerare metode- cum ar fi structurile de prețuri- pentru a face tot posibilul pentru a-i păstra."

Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Nou față de vechi

Când vine vorba de clienți, cercetarea American Express a constatat că jumătate dintre IMM-uri se concentrează pe extinderea bazei de clienți, în timp ce cealaltă jumătate caută să crească cheltuielile de la clienții existenți.

"Cercetările noastre recente au arătat că 60% dintre întreprinderile mici din Marea Britanie spun că așteptările clienților sunt în creștere, în timp ce 52% consideră că clienții lor sunt mai mult orientați către preț".

Acest lucru se datorează faptului că, pentru unii, este mai fructuos să investească timp în fidelizarea clienților existenți. În timp ce pentru alții, este invers- este posibil ca aceștia să fi maximizat tot ceea ce este posibil cu clienții lor actuali și să recunoască faptul că volumul este esențial, astfel încât extinderea către noi baze de clienți este cel mai bun pariu.

"Nu există nicio îndoială că climatul actual face ca ambele abordări să fie mai dificile", spune Salt. "Cercetările noastre recente au arătat că 60% dintre întreprinderile mici din Marea Britanie spun că așteptările clienților sunt în creștere, în timp ce 52% consideră că clienții lor sunt mai mult orientați către preț.

"În acest context, întreprinderile trebuie să fie pragmatice- este mai bine să se concentreze asupra unei singure strategii și să o aplice corect, decât să adopte o abordare dispersată care îi vede pe clienți trecând la concurenți."

Ghidarea Roadmap-ului

A fi atent la modul în care cresc și se schimbă clienții este important pentru a asigura viitorul unui startup.

"Înțelegerea clienților dvs. cât mai mult posibil acum vă va ajuta să construiți o foaie de parcurs a produsului pentru viitor, pentru a vă asigura că acesta rămâne relevant, atractiv și util"  Sophie Abrahamovitch, cofondatoare și CEO al aplicației de recompense pentru băuturi gratuite și viață de noapte DUSK, cu sediul în Marea Britanie, consideră că, după ce a existat atât de puțin contact uman pentru atât de mult timp în perioada de vârf a pandemiei, ecosistemul tehnologic asistă la un "pivot invers" din partea startup-urilor, pe măsură ce consumatorii revin la prioritizarea conexiunilor și experiențelor din viața reală. Acest lucru determină companiile să își aducă din nou produsele la viață prin intermediul unor pop-up-uri și evenimente în spații fizice.

Citește și: 3 lecții importante pe care brandurile le pot învăța de la Apple!

Citește și: Cercetările descoperă beneficii pentru jocuri video la preadolescenți!

Citește și: Războiul cipurilor! Cine castiga intre SUA vs China în acest domeniu?

 

Taguri: