În primul caz de la metrou, o șină a cedat la intrarea în stația Obor, punând în pericol trenurile și pasagerii. Într-un alt incident, un tren a circulat cu ușile deschise, stârnind îngrijorare în rândul călătorilor.
Cum s-a produs incidentul de la metrou
O bucată de aproximativ 20 de centimetri dintr-o șină s-a desprins la intrarea în stația Obor, pe sensul de mers către Piața Victoriei.
În urma acestui eveniment, circulația pe Magistrala 1 a fost suspendată între stațiile Gara de Nord 1 – Obor și Dristor 2 – Iancului, pentru efectuarea unor verificări suplimentare.
Tot astăzi, pe aceeași magistrală, un tren a circulat cu ușile deschise.
Incidentul a fost surprins de un călător la intrarea în stația Grozăvești, iar imaginile au ajuns rapid pe rețelele sociale, generând indignare. În ultimele 18 luni, situații similare au fost semnalate în stațiile Basarab, Timpuri Noi și Universitate.Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii
Ce spun sindicaliștii de la metrou despre incidentul de pe Magistrala 1
Deși Metrorex a demarat anchete după fiecare caz, rezultatele acestora nu au fost făcute publice. Nu este clar dacă astfel de incidente sunt cauzate de defecțiuni tehnice sau de erori umane, însă fiecare episod aduce în discuție siguranța sistemului de transport subteran.
Sindicaliștii trag un semnal de alarmă și arată cu degetul spre subfinanțarea cronică a metroului bucureștean.
„A fost fisurată, ruptă, spartă o şină. A afectat siguranţa circulaţiei. Şina este destul de veche. Pe calea ferată se întâmplă aşa ceva dacă a avut probleme de turnare, de laminare. Anumite probleme de fabricaţie se regăsesc şi după 25, 30 de ani pentru că are o portanţă această şină şi a fost destul de folosită în circulaţie. E posibil să fie chiar şi de la început 1989. Adică să aibă 35 de ani de exploatare”, a declarat Marian Artimon, președintele unității Sindicatului Liber Metrou, citat de Observator.