Cum sa ai o pensiune de succes unde clientii sa revina cu placere - Tu cum stii sa faci turism?

Autor: Bogdan Mihai
Actualizat: 28 aug 2018, 13:25

Perioada vacantelor se traduce cu plecari prin tara cand multe familii sunt in cautarea peisajelor si a frumusetiilor Romaniei, a diferitelor atractii precum manastirile din Moldova, mocanita, salina sau bai cu apa termala. Desigur, exista si turistii care isi doresc sa isi petreaca concediul la mare.

Foarte cautate cand vine vorba de cazare sunt pensiunile, atat in destinatiile populare precum Brasov, Sibiu, Cluj, Sinaia, dar nu numai, pe lista apar adesea si Gura Humorului, Vatra Dornei, Bran, Baile Felix, Eforie Nord.

Tu unde ti-ai deschis pensiunea? La munte sau la mare, potentialul de afacere dat de o pensiune este mare.

Cel mai important este nu cum stii sa atragi turistii pentru prima data in pensiunea ta, ci cum sa ii fidelizezi, asadar sa ii faci sa se intoarca la tine. Iata cateva sfaturi utile mai jos.

Intrarea

Prima impresie conteaza, in plus poti atrage clienti de ultim moment, care nu au o rezervare, dar care doresc sa innopteze si pensiunea ta le atrage atentia.

Prin urmare, afiseaza la vedere daca ai sau nu camere libere. Gradina este important sa fie prezentabila. Ordinea, gazonul taiat, prezenta florilor, a unui foisor, sunt lucruri care inseamna ca te mandresti cu pensiunea ta, ca ai frumos aranjat nu doar in curte, cat si inauntru.

Opteaza inclusiv pentru un videointerfon de la Electra. In primul rand le vei oferi clientilor sentimentul de siguranta, certitudinea ca in pensiune nu intra straini si le vei arata din start faptul ca au ajuns la o cazare moderna. In al doilea rand, va fi mai mult decat necesar pentru tine. Cu siguranta nu vrei sa stai mereu la receptie si nici nu iti doresti ca atunci cand vin turisti noi, sa nu fie nimeni care sa-i intampine. Daca vrei sa ai siguranta ca nu intra necunoscuti, un videointerfon te va ajuta sa vezi persoanele care suna la usa pensiunii tale.

Camerele

Este cert ca elementul principal este dat de curatenie. Nici cel mai mic fir de praf nu are voie sa se strecoare in camera. Mare atentie si la detalii precum bec ars, dus defect sau priza iesita din perete.

Alege ca asternuturile de pat sa fie albe, denota profesionalism. Este important ca acestea sa fie foarte bine calcate, chiar apretate. Opteaza pentru alb si in cazul prosoapelor.

Apoi tine cont de acele detalii care fac diferenta si care le arata oaspetilor ca iti pasa de ei, facandu-i sa se simta excelent de bine. Acestea sunt: sapun lichid, gel de dus, sampon, papuci de unica folosinta, cutie de servetele de unica folosinta, un dulce (bomboane sau ciocolatele, snackuri), o bautura selecta (vin, sampanie). 

O idee este sa le oferi inclusiv abonament la Netflix. Zilele ploioase nu vor mai fi o suparare pentru nimeni.

Servirea

Modul in care sunt serviti clientii este primordial. Este un factor care ii poate face sa se intoarca sau nu la pensiunea ta.

Este important ca angajatii tai sa stie sa creeze o legatura cu turistii care iti trec pragul. De exemplu, persoana care ii serveste la masa (in cazul in care dispui si de restaurant) este important sa fie joviala, dispusa sa faca conversatie. La receptie cu atat mai mult, persoana poate sa ii intrebe ce ii aduce in zona si sa le ofere sfaturi turistice. Este bine sa ai harti pe care sa le poti pune la dispozitie.

De altfel, foarte importanti sunt si acei angajati care nu au contact direct cu turistul. Un bucatar bun este o resursa cheie pentru o pensiune cu restaurant. Asigura-te ca ai suficient personal. De exemplu, daca este o perioada foarte aglomerata si restaurantul tau este plin, un singur bucatar s-ar putea sa nu faca fata si atunci sa fie nevoie sa mai angajezi unul. Este important sa nu existe un timp mare de asteptare la masa, asadar pana ca turistii sa fie serviti.

Desigur, la toate acestea se va alatura intotdeauna promovarea online, extrem de importanta. Fii prezent inclusiv pe site-urile dedicate de cazare, iar pe pagina de Facebook posteaza imagini mereu noi, de exemplu turisti aflati chiar acum in gradina sau un nou desert incercat de bucatarul tau. De asemenea, poti organiza concursuri prin care sa le oferi clientilor reduceri la cazare.

Daca ii vei face pe oaspeti sa se simta apreciati, in centrul atentiei, daca le vei oferi calitate, sansele ca acestia sa se intoarca la pensiunea ta cresc considerabil. Succes!

 

Taguri: