Cum să alegi tipul de produse pe care să îţi bazezi magazinul online?

Autor: O.P.

Alegerea produselor, analiza pieţei şi a competiţiei sunt paşi decisivi în rezultatele pe care noul tău business online le va avea. Nu este suficient să ai o idee, este necesar să testezi şi să faci un research amănunţit asupra comportamentului de achiziţie a produselor sau serviciilor la care te gândeşti. 

Orice serviciu sau produs trebuie să răspundă unei nevoi, iar nevoia să aibă ca reacţie imediată o achiziţie. Nevoile sunt de 2 tipuri:

- nevoi deja cunoscute 

- nevoi care se contureaza pentru viitor, despre care poţi specula cu un grad aproximativ de certitudine că vor apărea şi pe piaţa din România. Pentru asta uită-te la ce produse sau servicii au apărut în pieţe mai mari decât cea a României. Eventual poti sa testezi dacă piaţa noastră ar primi bine un produs sau serviciu „străin” până în acest moment.

Analizează nemulţumirile din piaţă, identifică acele nevoi care nu sunt actualmente acoperite integral. Vezi ce fac bine cei care există deja pe piaţă, dar mai ales, profită de ce fac ei mai puţin bine. 

Think outside the box - sunt lucrurile care intotdeauna pot fi facute altfel: mai simplu, mai ingenios, mai repede, mai ieftin, mai comod. Nu este neaparat nevoie sa imbunatatesti un produs sau un sistem, pentru ca uneori pur si simplu asta nu se mai poate. Mai degraba gandeste-te la o rezolvare insolita, chiar si la o combinare intre doua produse sau procese care poate ar putea ca la inceput sa para de neconceput.

Introspecţia - întreabă-te ce vrei să faci! Ce ţi-ar plăcea? La ce te-ai pricepe? Oare ai putea îmbina utilul cu plăcutul? Analizează-te întâi pe tine şi încearcă să îţi dai seama la ce ai simţit tu până în acest moment că actuala piaţă din România nu acoperă suficient de bine. Cu ce poţi să vii în plus? 

Viitorul tău magazin online poate să fie bazat pe produse de top sau pe cele de nişă. 

-> produsele de top – sunt acelea despre care ştie toată lumea, este deja verificat că sunt căutate, au rezultate. De obicei acestea sunt din zona de fashion&beauty şi sunt adesea influenţate de tot soiul de trenduri din afară, prin prisma vedetelor Hollywood sau a influencerilor locali. 

-> produsele de nişă – sunt acelea care nu vizează întreaga populaţie, cât mai degrabă pe cei care au un anumit hobby. Dacă, de exemplu, îţi place să te dai cu snowboardul, nu-i aşa că pentru această pasiune a ta investeşti în echipament, în accesorii de tot soiul, în outfit etc? 

Alege cu atenţie de unde vei achiziţiona aceste produse. Se ştie deja despre produsele ieftine din China. Alege însă producători şi furnizori de calitate! Nu subestima importanţa raportului calitate-preţ. Tu ai cumpăra mai scump dintr-un magazin online care nu îţi inspiră încredere prin aspect, descriere şi optimizări? 

Analizează targetul pe care îl vei avea. Ce putere de cumpărare are? Ce frecvenţă de achiziţie are?  Câţi alţi jucători mai sunt deja pe terenul ales de tine? 

Plan ahead – este foarte important să gândeşti câteva mişcări în avans. Să spunem că îţi alegi produsele, dai comanda şi te trezeşti că îţi vine containerul de produse în faţa uşii. Ce faci mai departe? Fiind la început de drum nu este recomandat să te apuci să investeşti separat în chiria pentru un depozit, separat în mâna de lucru etc. Dar ia-ţi în calcul că există companii de fulfillment care şi-au eficientizat costurile de chirie şi receptie paleţi marfă, care au deja forţa de muncă pentru a te ajuta nu doar cu depozitarea, dar şi cu toată logistica legată de împachetarea şi, în cele din urmă, livrarea produselor tale. În loc să plăteşti de la 500 eur/lună pentru un depozit, ca apoi tot tu să te ocupi de restul logisticii, poţi apela la companiile de fulfillment care au preţuri de doar 6-8 eur/lună/palet, servicii de împachetare conform comenzilor, costuri mai avantajoase la ambalaje etc. Decoperă toate beneficiile astea şi eficientizează smart bugetul. Nu presupune că nu îţi permiţi un partener de fulfillment. Cere o ofertă şi vei fi surprins.

Alege să nu aloci tot timpul tău procesului migălos de pregătire al coletelor, ci în promovarea noului tău magazin online.