Cum sa creezi o pagina de produs eficienta

Autor: Raluca Vitu
Actualizat: 08 sep 2020, 16:00

Piata de ordering online a crescut surprinzator de mult in ultimii ani.

Pe langa marile brand-uri, un numar impresionant de afaceri mici si medii se dezvolta direct pe internet. Sunt perioade cand magazinele online abia reusesc sa faca fata comenzilor sau cand stocurile se epuizeaza rapid pentru un produs bine promovat. Interactiunea clientului cu business-ul reprezinta un aspect important pentru orice companie. Website-urile de e-commerce trebuie sa le ofere consumatorilor informatii reale si utile pentru a inspira incredere in achizitie. Prezentarea paginii de produs este esentiala pentru succesul oricarui magazin online, de aceea iti oferim cateva detalii de baza care trebuie respectate in realizarea acesteia.

Descrierea produsului

Indiferent de produsele comercializate, fiecare website trebuie sa aiba o descriere cuprinzatoare care sa il ajute pe cumparator. Specialistii in marketing recomanda doua astfel de sectiuni, respectiv una scurta care sa vina in lateralul imaginii si una detaliata in josul paginii. In realizarea unei descrieri eficiente trebuie sa tii cont de aspecte precum analiza publicului tinta, crearea unei liste de caracteristici pentru produs si avantajele aduse consumatorului, definirea tonalitatii vocii si a unui format foarte usor de parcurs. Este nevoie sa oferi multe date tehnice si specificatii care ar putea ajuta cumparatorul sa aleaga varianta care i se potriveste. Gandeste-te ce detalii l-ar putea interesa si mentioneaza totul in descriere. Asigura-te ca prezinti beneficiile produsului si tine cont de optimizarea textului pentru motoarele de cautare!

Fotografia de produs

Imaginea este vitala pentru perceptia clientului asupra produsului oferit. Este cu atat mai necesara o fotografie de produs in mediul online, pentru ca vorbim de elementul-cheie care conecteaza clientul cu marfa vanduta. Inainte de toate, oamenii vor sa vada ceea ce cumpara si cumpara daca le place ceea ce vad. Fotografiile de inalta calitate, cat mai clare, realizate chiar si la 360 de grade, vor fi suficient de detaliate pentru a scoate in evidenta culoarea, forma sau dimensiunile unui produs. Pentru a crea un impact si mai mare asupra utilizatorilor din online, incadreaza produsul intr-un mediu natural al sau. De exemplu, in cazul unui magazin fashion, este recomandat ca hainele sa fie pozate in special pe manechine pentru a oferi clientilor o imagine perfecta asupra aspectului estetic. Imaginile extraordinare conduc la rate de conversie mai mari. Investeste in fotografii de calitate pentru produsele pe care le vinzi prin intermediul website-ului deoarece acesta este cel mai important element al unei pagini de vanzari. Concentreaza-te pe particularitatile specifice ale produselor si alege un profesionist, chiar daca pare o sarcina foarte simpla. Lumina, focalizare, culoare, fundal, panouri reflectorizante – ai nevoie de aparatura moderna pentru a obtine fotografii profesionale care sa redea cat mai fidel caracteristicile produselor comercializate.

Review-uri

Pe piata bunurilor de larg consum unde se gasesc atat de multe optiuni, recenziile clientilor reprezinta una dintre cele mai bune modalitati de a-i convinge pe ceilalti sa cumpere. Parerile consumatorilor sunt foarte importante pentru viitorii cumparatori, fiind un factor declansator pentru 20-50% din totalul achizitiilor. Poti seta emailuri automate prin care sa le soliciti clientilor un review. Pozele persoanelor care lasa recenzii maresc increderea utilizatorilor, asa ca ia in considerare acest aspect pentru pagina produsului tau. Pentru o credibilitate ridicata si in functie de domeniul in care activezi, poti alege testimonialele video. Acestea sunt extrem de greu de falsificat, asa ca sunt considerate cel mai serios review. Pe langa asta, si persoanele publice influenteaza comportamentul cumparatorilor. Vei fi surprins de ceea ce poate sa faca o recenzie a unei vedete!

In general, scorurile tuturor comerciantilor sunt formate din pareri pro si contra. Review-urile negative te ajuta deoarece ele cresc increderea in cele pozitive, asa ca nu te grabi sa le stergi.

Importanta unei pagini de produs eficienta nu este relativa deoarece reprezinta elementul care asigura succesul unei afaceri. Ti-am prezentat mai sus trei dintre cele mai importante aspecte in imaginea unui produs din magazinul online. Acorda atentie detaliilor pentru a evita situatiile in care vizitatorii parasesc foarte repede website-ul tau!

 

Taguri: