Cercetatorii Universitatii din California sustin ca ochii tai pot fi folositi pentru a te manipula spre calea imoralitatii sau pentru a te face sa iei decizia corecta. Ei au descoperit ca deciziile morale pot fi influentate prin urmarirea miscarilor ochilor unei persoane, atunci cand gandeste profund.
Plasand imagini in fata unei persoane aflate intr-un moment de slabiciune si rugand-o sa ia o decizie, oamenii de stiinta sustin ca ii pot manipula comportamentul moral.
"Oamenii cred moralitatea lor e stabila, fixata in inimile si in mintile lor", a declarat profesorul Michael Spivey. "Dar multe dintre deciziile noastre morale sunt luate pe loc, ca reactie la mediul in care ne aflam".
Cercetatorii au urmarit privirea subiectilor in timp ce li se puneau intrebari cu puternic impact moral, cum ar fi "este crima justificabila, in anumite cazuri?" Subiectii aveau de ales intre doua optiuni, "da" sau "nu".
Cand participantii se uitau mai mult timp la unul intre cuvinte, erau fortati sa dea un raspuns. Rezultatele au aratat ca decizia era influentata ca cuvantul privit la momentul raspunsului.
"PRin acest experiment am aratat ca putem influenta o decizie, prin controlarea momentului in care aceasta este luata", a concluzionat profesorul londonez Daniel Richardson, participant la studiu.
Ei au descoperit ca deciziile morale pot fi influentate prin urmarirea miscarilor ochilor unei persoane, atunci cand gandeste profund.
Plasand imagini in fata unei persoane aflate intr-un moment de slabiciune si rugand-o sa ia o decizie, oamenii de stiinta sustin ca ii pot manipula comportamentul moral.
"Oamenii cred moralitatea lor e stabila, fixata in inimile si in mintile lor", a declarat profesorul Michael Spivey. "Dar multe dintre deciziile noastre morale sunt luate pe loc, ca reactie la mediul in care ne aflam".
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”
Cercetatorii
au urmarit privirea subiectilor in timp ce li se puneau intrebari cu puternic impact moral, cum ar fi "este crima justificabila, in anumite cazuri?" Subiectii aveau de ales intre doua optiuni, "da" sau "nu". Cand participantii se uitau mai mult timp la unul intre cuvinte, erau fortati sa dea un raspuns. Rezultatele au aratat ca decizia era influentata ca cuvantul privit la momentul raspunsului.
"Prin acest experiment am aratat ca putem influenta o decizie, prin controlarea momentului in care aceasta este luata", a concluzionat profesorul londonez Daniel Richardson, participant la studiu.