Cum să-ți dezvolți o afacere de succes în 2021

Autor: Oana Iosif
Actualizat: 29 ian 2021, 22:06

Cu toții ne dorim mai mulți bani sau o afacere care să producă venituri substanțiale cu o investiție minimă.

Contextul actual al pandemiei a adus un avans fantatic al tehnologiei și migrării înspre mediul online. Studiile arată că, trendul ascendent al ultimilor ani al adaptării pieței înspre cumpărăturile online, a primit doar în 2020 un avans de circa 5 ani, forțați fiind de contextul actual să ne adaptăm imediat comportamentul de consum.

În situația dată, tot mai mulți proprietari de afaceri din România s-au orientat înspre a-și crea sau consolida prezența în mediul online cu un site de prezentare, migrarea magazinului offline și în online, realizarea unei aplicații sau învestirea bugetelor de marketing în reclame pe Facebook,

Google sau YouTube, unde, marea majoritatea a românilor și-au petrecut timpul în pandemiei, stand acasă.

În acest articol îți voi prezența o rețeta simplă, în 4 pași simpli, despre cum să-ți deschizi o afacere de succes în mediul online.

1. Produsele și furnizorii

În primul rând trebuie să alegi produsele pe care vrei să le comercializezi. Fie le produci tu (hand-made), fie cauți un furnizor local sau național, fie te adresezi pieței internaționale de furnizori (în special China).

În cazul în care nu ești o persoana îndemânoasa și nu poți picta tablouri, produce obiecte utile de design interior DIY (Do-It-Yourself), decorezi sticle, creezi buchete de flori din diverse materiale sau altele în această direcție, îți rămân ultimele două variante.

Caută furnizori de produse din orașul tău care nu sunt prezenți în online și propune-le o afacere prin care amândoi să aveți de câștigat.

Tu îi aduci vânzări și cumperi marfă doar când primeșți o comandă. Cum ți se pare? Sunt sigur că deja îți vin câteva idei.

Vrei să mergi pe strategia clasică, produse achiziționate ieftin din China și vândute la un preț rezonabil în România? Pregătește-ți un minim de buget că să îți asiguri stocurile.

Fie că te îndrepți spre huse și accesorii de telefoane, farduri, genți din piele, îmbrăcăminte sau orice alt tip de produse, legate de una din pasiunile tale, în China vei găși și furnizori de produse de calitate la prețuri de 1$, 2$

- 5$ pe care le poți vinde pe site-ul tău la prețuri avantajoase de 80, 100 sau chiar 200 de lei.

Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Aliexpress și Alibaba sunt punctele tale de plecare în acest research și pe parcurs, vei găși și o mulțime de idei la care nici nu te gândești acum.

2. Domeniul și serviciul de găzduire

Orice site ca să perfect funcțional are nevoie de un nume de domeniu, magazinonline.ro sau afacereata.com și un serviciu de găzduire al site-ului care te asigura că, site-ul tău va fi online 24/7 și disponibil pentru a fi accesat de către potențialii clienți.

Pentru aceste servicii tehnice, alege un partener de încredere.

Dacă piață căreia i te adresezi este România, alegi un furnizor local de servicii, cu servere în România, pentru că astfel vei beneficia de o viteză mult mai bună de încărcare și servicii de suport în limba română.

În România, NameBox.ro este unul dintre pionerii industriei, cu peste 5.000 de clienți mulțumiți și un suport tehnic excelent. Ei sunt și cea mai apreciată firma din România pe un site internațional de reviewuri, hostadvice.com, obțînând in medie note de 9,8 din 10 pentru mai multe criterii precum: prețuri, servicii de suport, calitatea serviciilor dar și altele.

3. Site-ul propriu zis

Acum că te-ai hotărât ce produse îți dorești să vinzi, e timpul să te gândești la realizarea site-ului. Aici probabil te vei gândi că nu ai zeci de mii de euro de investit într-un magazin online, dar nu te grăbi, și citește în continuare. Platforma Wordpress, de care probabil ai mai auzit, susține o treime din toate site-urile de pe internet din lume. Știi de ce?

Pentru că este accesibilă, funcțională, prietenoasă cu persoanele neexperimentate și multe alte avantaje. Alege platforma Wordpress plus modulul de magazin online al acestora, Woocommerce, și vei găși mult mai repede persoane care să te ajute cu realizarea magazinului online la prețuri de 10x mai mici decât un magazin online custom.

NameBox.ro oferă și un serviciu de găzduire wordpress, cu servere configurate special pentru această platformă, tocmai datorită cererii foarte mare a micilor comercianți care își doresc să deschidă o afacere online cât mai repede.

4. Promovarea și reclamele

La final, nu trebuie să uiți, că trebuie să îți promovezi cât mai mult și cât mai bine nouă ta afacere, pentru ca vizitatorii să vină constant pe site, să-ți vadă ofertele și să cumpere.

Alocă un buget de marketing și calculează în prețul de vânzare al produsului și cheltuielile de promovare, astfel încât, în momentul în care se plasează o comandă să obții un profit sustenabil, care să-ți permită să reinvestești în stocuri și produse.