Cum sa-ti recuperezi banii daca nu ai avut caldura si apa calda iarna aceasta

Autor: Raluca Vitu
Actualizat: 24 ian 2019, 10:37

In aceasta iarna, problemele RADET au fost la ordinea zilei.

Zeci de imobile au ramas fara caldura, iar cetatenii se plang de faptul ca facturile sunt la fel sau chiar mai mari. Fostul sef al RADET, Gabriel Dumitrascu, a incercat sa ofere lamuriri in acest sens, potrivit evz.ro.

„Conform legii energiei termice 325/2006 s-a facut un contract-cadru de furnizare, pe care nu-l aplica doar RADETul, ci toti furnizorii. Acolo exista o prevedere clara: ei se obliga prin acest contract de furnizare sa-ti asigure minimum 20 de grade in apartament.

In perioada avariilor, oamenii ori baga un calorifer in priza, ori dau drumul la aragaz, dar asta inseamna consum suplimentar. Si atunci, furnizorul, adica RADET, este obligat prin lege sa-ti acopere acest consum suplimentar prin reducerea facturii”, a spus Gabriel Dumitrascu.

Fostul sef al RADET mai spune ca exista un sistem automat, informatizat, numit SCADA, care inregistreaza daca in punctul termic a intrat energie termica din reteaua primara sau nu, daca a fost distribuita si la ce temperatura a ajuns pe reteaua de distributie catre bloc.

Acest sistem ese monitorizat de RADET.

„Asociatia trebuie doar sa solicite reducerea facturii pentru perioada fara energie. RADET este obligat prin contractul de furnizare sa reduca factura cu energie nelivrata. Aici se face o confuzie: asociatiile de proprietari cred ca ei oricum nu platesc energia in perioada nelivrata pentru nu inregistreaza contorul de la subsolul blocului. Sigur, nu-ti inregistreaza energia, dar RADETUL trebuie sa-ti plateasca, adica sa-ti compenseze prin reducerea facturii ceea ce consuma locatarul atunci cand foloseste caloriferul electric sau aerul conditionat sau aragazul”, spune Dumitrascu.

Cititi mai mult pe evz.ro.