Succesul micilor afaceri depinde foarte mult de eforturile depuse de acestia pentru a mari vanzarile si profitul. De la diverse inovatii sau formarea angajatilor si pana la marketing, fiecare aspect merita atentie. Nu exista o bagheta magica pentru succes, dar sunt o multime de idei care pot conduce afacerea catre un trend ascendent. Anumite schimbari aduc rezultate remarcabile, asa ca iti prezentam cateva strategii eficiente de crestere a activitatii economice.
Patrunderea pe piata existenta
Cea mai populara directie de dezvoltare a unui business mic este prin penetrarea pietei. Cu toate ca atunci cand te gandesti la cresterea afacerii primul lucru care iti vine in minte este atragerea de noi clienti, consumatorii existenti sunt cel mai bun pariu pentru sporirea vanzarilor. Este mai usor sa gasesti strategii prin care sa ii atragi sa cumpere mai mult pe cei care cunosc deja produsele companiei decat sa convingi noi persoane sa le aleaga. Asadar, concentreaza-ti atentia pe modalitatile de fidelizare a clientilor.
Tehnologia
Atunci cand ai o firma mica pe care iti doresti sa o transformi intr-o companie de succes trebuie sa automatizezi multe dintre task-uri pentru a economisi timp. Indiferent de dimensiunea societatii, partea de contabilitate consuma resurse pretioase in fiecare zi. Softurile personalizate au rolul de a elimina o multime din sarcinile coplesitoare de care multi dintre micii antreprenori se ocupa uneori singuri. Un program contabilitate inteligent scurteaza durata de realizare, generare sau inregistrare a documentelor. Tehnologia pentru business iti permite sa muncesti mai putin si sa obtii rezultate mai bune datorita fluxurilor automate, iar astfel poti dedica mai mult timp strategiilor de dezvoltare a afacerii.
Diversificarea produselor sau a serviciilor
Cheia succesului prin strategia de diversificare este similitudinea. Acest proces trebuie sa prezinte anumite elemente de sinergie si de relationare cu afacerea deja existenta. In acest sens, firma trebuie sa se orienteze catre nevoile pietei existente sau pe segmente de piata cu caracteristici asemanatoare. De exemplu, o firma care inchiriaza biciclete pentru drumetii la munte in anotimpul cald, s-ar putea orienta catre inchirierea de schiuri in sezonul de iarna.
Participarea la expozitii comerciale
O modalitate excelenta de crestere a afacerii este participarea la targuri si expozitii comerciale. De regula, aceste evenimente atrag persoane care sunt deja interesate de tipul de produse sau servicii pe care le ofera si firma ta. Iti va fi mai usor sa interactionezi cu potentiali clienti si sa capeti mai multa notorietate pe piata. Cel mai important lucru este sa selectezi cu atentie targurile de business la care participi, pentru a fi cat mai apropiate de specificul activitatii pe care o desfasori.
Obtinerea de recomandari
Atragerea unor clienti noi nu este niciodata o abordare slaba. Una dintre cele mai simple metode de a convinge alte persoane sa iti cumpere produsele este obtinerea unor recenzii de la clientii actuali. Recomandarile oamenilor care au avut o experienta placuta cu firma ta ii va face si pe alti consumatori sa apeleze la produsele sau serviciile tale. Asadar, dupa fiecare activitate derulata sau vanzare, solicita-le clientilor multumiti sa te recomande altor persoane care ar putea fi interesate de ceea ce ofera societatea ta.
Francizarea
Exista o multime de francize dezvoltate dintr-o afacere mica, in diferite domenii, ce au devenit cunoscute peste tot in lumea larga. Daca ai deja un business care merge foarte bine, poti dezvolta un sistem care sa ofere garantia ca si altii pot obtine acelasi succes. Franciza este o metoda extrem de eficienta care asigura cresterea rapida a afacerii.
Exportul
Una dintre cele mai vechi metode de marketing si dezvoltare a unui business este extinderea activitatii pe pietele internationale. Acest lucru poate fi un impuls puternic pentru afacerea ta. Este vorba de o strategie benefica de crestere a firmei care necesita timp si resurse, insa poate fi extrem de satisfacatoare in timp.
Exista variate moduri prin care iti poti dezvolta business-ul, insa este esential sa alegi ideile potrivite pentru firma ta. Planul de crestere pe care il vei experimenta nu va da roade imediat, dar daca il vei urma cu rabdare si vei elimina ceea ce nu functioneaza corect, vei obtine progrese notabile. In cele din urma, o sa stii ce abordari iti aduc rezultatele pozitive la care ai sperat si care iti transforma afacerea intr-una de succes.