Cum se pot redresa afacerile mici și mijlocii afectate de pandemie prin digitalizare în 2020

Author: D.I.

Foarte multe sectoare de business sunt forțate să-și regândească strategiile în această perioadă.

Telemunca nu este întotdeauna o opțiune viabilă, iar gândul referitor la supraviețuire și readaptare nu dispare din mintea multor antreprenori, în special a celor din industria HoReCa și de divertismente, care au fost cei mai afectați de pandemie.

Însă nu numai aceste industrii au de suferit, ci și multe altele. Comenzile și programările au dispărut sau cel puțin s-au diminuat. Ce este de făcut? Ei bine, soluțiile nu vin stând pe canapea și vizionând seriale pe Netflix, ci în urma unei cercetări minuțioase, lucru la care îi invităm pe toți antreprenorii care se regăsesc în această situație.

În momentul de față, digitalizarea pare cea mai sigură variantă. Înainte de toate, să ne uităm la cei care au succes în prezent. Deși este adevărat că majoritatea industriilor au fost afectate de pandemie, în mod direct sau indirect, însă nu toate. Iată câteva sectoare în care cifrele au crescut în ultima perioadă:

  • livrare de mâncare gătită (Glovo, FoodPanda, TakeAway)
  • livrare de alimente și echipamente sanitare (dezinfectanți, măști)
  • transport și livrare de bunuri (curierat rapid)
  • instrumente (camere web, tablete) și aplicații care facilitează telemunca (Zoom)
  • platforme de e-learning pentru toate vârstele (site-uri, aplicații, intermediere de cursuri)
  • platforme online de divertisment (Netflix) și gaming (Twitch, Steam, PSN, Xbox Live)
  • aplicații de fitness (Exercise), wellness (MyWellness) și psihoterapie (PSYnfo)
  • aplicații (Baby Center) și dispozitive (walkie-talkie) pentru îngrijirea copilului.

Ce poți face însă dacă nu te încadrezi în niciuna dintre categoriile de mai sus?

În primul rând, trebuie să-ți păstrezi calmul și optimismul. Să luăm un exemplu: dacă ai o sală de fitness, poți importa echipamente accesibile pe care să le vinzi foștilor abonați, pentru ca aceștia să poată continua să lucreze de acasă. Totodată, organizează cursuri online cu instructorii de la sală.

Însă lucrurile nu sunt mereu atât de simple, așa că poți să investești acest timp mort pentru a-ți pregăti un proiect viitor, care va funcționa peste câteva luni.

Pentru a reduce cheltuielile în acest timp mort, taie costurile care nu sunt necesare, fă downgrade la anumite abonamente și servicii sau renunță de tot la ele, dacă nu sunt absolut necesare. Și pentru a încerca să-ți mărești încasările, orientează-te către clienții din nișele listate mai sus. Dacă nu vezi luminița de la capătul tunelului, ia în calcul o schimbare domeniu.

Ce faci însă dacă activezi deja în zona de online?

Obiceiurile și nevoile consumatorilor s-au schimbat substanțial în ultimele două luni. Ceea ce funcționa la începutul anului 2020, poate că nu se mai aplică astăzi.

Măsurile luate de către majoritatea guvernelor din lume au implicat închiderea celor mai multe puncte de lucru. Astfel, angajații fie au continuat să lucreze de acasă – atunci când acest lucru a fost posibil, – fie au fost băgați în șomaj tehnic.

Consecința, evidentă, a fost creșterea numărului comenzilor plasate în mediu online. Această situație a generat o creștere în ceea ce privește activității pe rețelele de socializare, a mutat mult din traficul de pe mobil pe desktop și a mărit interesul față de comercianții regionali.

Iată câteva dintre aspectele pe care poți miza dacă ai un magazin online:

  • Precizează faptul că punctele tale de lucru sunt închise sau deschise. În cazul în care sunt deschise doar pentru ridicarea comenzilor, specifică acest lucru, alături de orarul aferent.
  • Prezintă eventualele dificultăți cu care te întâlnești din punct de vedere al stocurilor.
  • Indică timpul necesar pentru procesarea și livrarea comenzilor, alături de prețuri și de celelalte detalii esențiale.
  • Explică-le clienților ce strategie vei aborda atunci când restricțiile vor fi ridicate și cum dorești să-i protejezi.
  • Dacă ai impus anumite limite pentru comenzi, menționează acest aspect.
  • Mărește-ți expunerea pe rețelele de socializare. Atenție! Activitatea trebuie să fie relevantă și nu obositoare. Spre exemplu, poți anunța clienții că vei face un LIVE la o dată și o oră stabilită, în care le vei explica cum vei proceda în viitor și le vei răspunde la întrebări.
  • Pune accentul pe locația sau pe locațiile în care îți desfășori activitatea. Multe persoane preferă să cumpere sau să solicite servicii de la furnizori locali.

Este de înțeles că, pentru a implementa diverse lucruri s-ar putea să ai nevoie să apelezi la programatori, care în această perioadă sunt suprasolicitați cu tot felul de cereri pentru upgrade-uri și modificări. Ca să nu mai vorbim de numeroasele proiecte noi care apar în această perioadă. Dacă ești într-o astfel de postură, ai putea încerca să contractezi un serviciu de creare site prin SCDesign.ro. În zilele noastre, să fii pe lista de așteptare a unei firme de web-design este un lucru pozitiv, întrucât multe proiecte sunt pur și simplu refuzate din start.

 

Taguri:

În ediția de astăzi a emisiunii „Casa Iubirii”, Rebecca a continuat să își susțină părerea conform căreia Criss și Antoni s-ar fi cunoscut în afara show-ului matrimonial.