Cerul Europei este un mozaic de numeroase reglementări naționale. Grevele dintr-o țară pot duce la anularea zborurilor în alte state UE. Comisia Europeană caută soluții pentru a garanta survolarea zborurilor chiar și în timpul grevelor.
Numai la Ryanair, zborurile a peste 600.000 de pasageri au fost anulate în primele trei luni ale acestui an din cauza grevelor controlorilor de trafic aerian francezi. Compania aeriană irlandeză a lansat atunci o petiție oficială către Comisia Europeană pentru a împiedica închiderea spațiului aerian al UE pe viitor.
Euro Control are doar un mandat limitat
Cu toate acestea, cerul Europei este un mozaic de numeroase reglementări naționale. Organizația Europeană pentru Siguranța Navigației Aeriene (Euro Control) există, dar mandatul său este limitat, explică Jens Gieseke, membru al Parlamentului European.
Organizația serviciilor de navigație aeriană nu poate fi o soluție la această problemă. Comisia Europeană ne-a informat în scris că a prezentat o propunere pentru a reduce impactul asupra rețelei europene de trafic aerian. În prezent au loc negocieri între Consiliu și Parlament. "Scopul este de a reduce numărul de anulări de zboruri în caz de grevă", se arată în răspuns, adăugând că propunerea include măsuri precum furnizarea de date pentru ca serviciile de navigație aeriană din alte țări să poată prelua serviciile necesare în acest caz. Acest lucru ar trebui să prevină anularea zborurilor sau devierea traficului aerian.
Multe state UE nu doresc să cedeze competențe
Cu toate acestea, un astfel de acord privind serviciile minime nu este însă la vedere. Trebuie să fim realiști în această privință, spune Gieseke, expert în transporturi al CDU: "Acordul privind nivelul minim de servicii cerut de Ryanair, care acoperă întreaga Europă, în cazul grevelor pentru a garanta survolarea zborurilor, nu este aplicabil." Grevele în domeniul securității aviatice ar fi supuse dreptului la grevă respectiv, aplicabil la nivel național. "Principala problemă este că multe state membre ale UE nu prea doresc să cedeze competențe UE în domeniul transportului aerian. Acesta este motivul pentru care negocierile privind propunerea pentru un cer unic european, care se află pe masa de lucru din 2013, nu prea înregistrează progrese. Acest lucru ar duce nu în ultimul rând la rute de zbor mai scurte și, prin urmare, și la emisii semnificativ mai mici.
Citește și: Grevele sindicale blochează căile ferate și aeroporturile din Germania
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
Citește și: Inegalitatea veniturilor crește, lumea studiaza problema si solutii!
Citește și: A devastat Emmanuel Macron Franța? Ce se intampla cu protestele