Cumpărăturile viitorului și cum tehnologia va revoluționa experiența clienților

Author: Andreea Buinoschi

Cine știe mai bine decât comercianții cu amănuntul cât de repede se pot schimba tendințele și preferințele? Circumstanțele au forțat companiile de retail să stabilească cât mai repede un model multicanal, să asigure siguranța și distanța în magazin, să mărească masiv volumele de livrare - și adesea toate acestea în același timp. Desigur, confortul suplimentar și opțiunile extinse de selecție au fost bine primite de clienți. Dar cum trebuie să reacționeze acum comerțul cu amănuntul la așteptările clienților, care între timp au crescut?

Foarte simplu, dacă nu chiar mai ușor de implementat: oferă clienților tot ce este mai bun din ambele lumi. Aceasta înseamnă o experiență de cumpărături perfectă, personalizată și sigură la toate nivelurile: achiziții online și în aplicație, precum și achiziții din magazin.

Costurile în creștere din toate părțile au condus deja la o presiune în creștere asupra marjelor cu până la 500 de puncte de bază în unele segmente. Din fericire, există o modalitate prin care comercianții pot face față acestor provocări, pot rezista presiunii asupra marjelor și pot ieși în evidență față de clienții lor, și anume,  cu tehnologia inteligentă.

Evoluția comerțului electronic

În vremuri de criză, tehnologia a fost întotdeauna cea care a salvat industrii întregi și le-a readus pe drumul cel bun. Și exact asta se întâmplă în acest moment: sectorul de retail se repoziționează pentru viitor cu soluții IT de creare magazin online Shopify. În calitate de furnizor de servicii complete de soluții inteligente de retail, o agenție de marketing redefinește experiența clienților din magazin cu o gamă completă de hardware, software și servicii end-to-end.

Modelul de afaceri bazat pe consum, oferă retailerilor un avantaj strategic clar prin soluțiile inteligente. Astfel, îți poți extinde afacerea fără investiții inițiale și poți urmări în orice moment toate evoluțiile importante datorită monitorizării, administrării și serviciilor proactive, end-to-end. Datorită serverelor, stațiilor de lucru și desktop-urilor extrem de mici, dar de înaltă performanță, atât personalul de vânzări, cât și clienții au întotdeauna la îndemână informațiile de care au nevoie. O infrastructură bazată pe software, accelerează enorm crearea de valoare și asigură un management simplu și eficient al infrastructurii.

Imaginează-ți că poți sta într-un magazin fără să fii acolo. Întinde mâna și atinge produsele fără să le atingi efectiv. Sună a science fiction, nu-i așa? Dar datorită tehnologiei avansate, acest lucru va deveni în curând o realitate. Hologramele de cumpărături vor fi posibile cu ajutorul realității virtuale. Dar ce înseamnă asta de fapt? Și cum ne va schimba viața de zi cu zi, în special cumpărăturile?

Hologramele sunt imagini tridimensionale create prin interferența undelor luminoase. Nu sunt doar „3D”, au proprietatea uimitoare de a arată diferit din unghiuri diferite, la fel ca obiectele fizice reale. Atunci când te uiți la o hologramă a unui pantof, o poți privi din față, lateral și din spate, ca și cum pantoful ar fi de fapt acolo.

Tehnologia din spatele hologramelor se bazează pe capacitatea de a controla lumina. Câmpurile de lumină special concepute interacționează pentru a crea imagini foarte detaliate și tridimensionale. Pe scurt, hologramele pot crea iluzia realității fizice atât de vie, încât simțurile noastre nu o pot distinge de realitatea reală.

Acum imaginează-ți că aplici această tehnologie la cumpărăturile online. Gata cu dezamăgirea de a primi un produs diferit față de ce poți vedea online. Cumpărăturile cu holograme îți oferă o imagine reală a ceea ce cumperi.

Cum tehnologia va înțelege mai bine preferințele clienților

Tehnologia îmbunătățește serviciul pentru clienți în mai multe moduri. Este folosită pentru a se asigura că utilizatorii îi pot contacta prin diverse canale, pot primi asistență 24/7 dacă este necesar și cererile sunt procesate mai rapid. Tehnologia înțelege mai bine preferințele clienților. Recomandările personalizate și procesele automatizate măresc eficiența și oferă clienților o experiență optimă.

Tendințele actuale în domeniul serviciilor, includ servicii personalizate pentru clienți, dar și servicii Shopify care se bazează din ce în ce mai mult pe analiza datelor și inteligența artificială, pentru a înțelege preferințele clienților și pentru a oferi soluții individuale. Accentul se pune pe o experiență omnicanal fluidă și pe rezolvarea eficientă a problemelor. 

 


Robi pare că își dorește o relație cu Teodora, însă aceasta nu este atât de hotărâtă, iar sfaturile celor apropiați au făcut-o să păstreze distanța față de concurentul de la „Casa iubirii”.