Astfel, un pachet de cursuri engleza companii poate deveni o opţiune serioasă pentru o firma, atunci când aceasta recrutează oameni care au doar cunoştinţe elementare de limba engleza, fiind nevoie de o consolidare a acestor cunostinte. Ţinând cont de criza de forţă de muncă de pe piata muncii din Romania, exigenţele angajatorilor nu mai sunt atât de dure ca in trecut, aceştia încercand sa îşi acopere deficitul de personal, adoptând şi alte strategii de atragere a anagatatilor, aici intrand si cursuri ulterioare pentru perfecţionarea celor alesi sa faca parte din structura de personal a firmei. Cu alte cuvinte, angajatorii sunt dispusi sa treaca peste anumite lipsuri din CV-ul candidatului, asumandu-si rolul de viitor preparator.
Astfel, companiile apelează, de cele mai multe ori, la firme specializate din piata de profil pentru a îşi instrui angajaţii şi pentru a le dezvolta acestora noi abilităţi sau pentru a le perfecţiona pe cele deja existente. Aici putem vorbi despre cursurile de limbi straine pe care o companie le plateste pentru a isi instrui angajatii, aceasta fiind una dintre etapele esentiale care trebuie respectate de o firma care isi doreste sa se dezvolte intr-un mediu concurential international.
Cursurile de limba engleza oferite angajaţilor sunt parte a oricărei strategii de dezvoltare creionată de companii pe termen mediu şi lung. După cum spuneam şi mai sus, piata nu mai este atât de ofertanta in ceea ce priveşte numărul de potenţiali angajaţi, astfel ca firmele incearca să îşi fidelizeze personalul existent. Astfel, companiile investesc sume destul de mari de bani in cursuri pentru angajaţi pentru a îi pregăti pentru poziţii de vârf în cadrul organizaţiei.
Se merge, astfel, pe principiul fidelizarii angajatului şi pe perfecţionarea abilităţilor acestuia, pentru ca el sa nu isi dorească să părăsească firma respectiva. Exista, totodată, şi riscuri in această strategie de perfectionare a resursei umane pe care firmele o adopta.
Exista posibilitatea ca un angajat să fie pregătit pe banii firmei şi, după aceea, să îşi dorească să migreze către o altă companie. In aceste cazuri, se pot face contracte ferme cu clauze specifice, in care angajatii sa isi asume angajamentul ca nu vor parasi compania un anumit numar de ani, daca aceasta, la randul ei, se angajeaza sa cheltuie o anumita suma de bani pentru cursurile de perfectionare.
Firmele, in general, merg pe aceasta direcţie şi consideră că riscurile ca un angajat să părăsească compania după ce acesta a fost instruit de aceasta sunt destul de mici. Ele mizeaza aici pe etica şi morala angajatului, despre care cred care nu va trăda mana care l-a hrănit.
Revenind la cursurile de limba engleza care sunt oferite anagjatilor, putem spune ca acestea nu pot lipsi din strategia de resurse umane ale oricarei companii care se respecta. Tinand cont ca economia a devenit una globalizata, in care companiile lumii interactioneaza permanent cu ajutorul mijloacelor moderne de comunicatie, a stapani o limba straina de circulatie internationala devine un imperativ pentru oricine.
Afacerile nu mai au loc doar la nivel local, ci sunt extinse la nivel global. Trebuie sa constientizam ca acest model al globalizarii presupune ca oamenii care sunt angrenati in economie sa fie intr-o continua cautare de perfectionare si de dobandire a unor noi abilitati, menite a le permite sa se descurce mult mai usor in piata muncii.