Există o strânsă legătură între starea de leșin, presiunea atmosferică din cabină și temperatura din avion.
De ce este frig de fapt în avion
Oamenii sunt mai predispuși să leșine în timpul unui zbor din cauza hipoxiei, o condiție patologică care apare atunci când organismul primește o cantitate insuficientă de oxigen. Prin urmare, dacă temperatura în aeronavă este ridicată, riscul de leșin pentru pasageri poate crește.
Avionul, deși permite acoperirea rapidă a unor distanțe mari și devine din ce în ce mai accesibil datorită companiilor low-cost, implică anumite inconveniențe.
Trecerea prin diverse zone de temperatură și presiune poate pune un stres asupra corpului uman. Astfel, atât în aeroporturi, cât și în zonele de trecere spre avion, temperatura poate fluctua semnificativ. Odată ajunși în avion, se stă la o temperatură scăzută, necesară pentru a preveni efectele hipoxiei din cauza presiunii scăzute la altitudine.
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
„Deşi ne permite să acoperim distanţe mari într-un timp scurt şi a devenit destul de accesibil datorită companiilor low-cost, avionul presupune şi anumite inconveniente. Se fac anumite treceri din diverse zone de temperatură şi presiune, lucru care pune un animit stres asupra corpului uman. Există o diferenţă mare de temperatură şi în aeroporturi, cât şi în zonele de trecere, din tunel sau cel din autobuzul care duce călătorii la avion. După care urmează câteva ore în care se stă în avion, la o temperatură scăzută. Temperatura scăzută este necesară pentru a preveni efectele hipoxiei, care poate apărea datorită presiunii scăzute de la altitudine. Din acest motiv, avionele sunt toate presurizate şi climatizate, iar aerul este recirculat”, a spus medicul Dan Crişan, citat de adevarul.ro.